Lightyliving

Live now when you are alive

Check out my Slide Show! Blommor i augusti

augusti 12, 2009 Posted by | Blommor, garden, inspiration, odla i trädgården, Skönhet och Hälsa, sommar, terapier, trädgård blommor | | 1 kommentar

Onsdag och febern borta men inte halsvärkeländet

Ja, det var segt det här. Skönt i alla fall att febern gått ner. Känner mig dock som jag har feber när jag rör på  mig. Helt orkeslös. Blää.  Har dock fått tillbaka lite aptit och kunnat äta mat. 

Var till doktorn i måndags och tog svalgprov som jag ska få svar på i morron. Sen tog dom en minisänka CRP som var lite förhöjd men inget drastiskt. Kan lika gärna vara ett dumt virus som bakterier. Men skumt att jag fått så många febertoppar under sommaren.

Annars går livet sin gilla gång här.  Skulle ha plockat av vinbär men orkar inte. Ska sätta mig ute i allafall och lufta mig och bädda rent sjuksängen. Är väl vad jag orkar idag. Puhh.

Har skrivit lite på Facebook och talat med vänner från förr. Men det är också jobbigt att sitta vid datorn. Fast trevligt en stund. Lite glädje är väl bra för läkningen.

Läste att Coldplay släpper ut fler biljetter till konserten på Stockholms stadion. Skulle gärna ha gått på den. Gillar verkligen deras musik och texter. 🙂

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article5631260.ab

Trädgården är full med blommor nu. Väntar på att gladioluserna ska slå ut. Dahliorna blommar fint förutom den vita och den lila som är lite senare.  Har mest röda, rosa och gula blommor nu.  Några orange krasse och en ny färg som är mera korallröd. Den har precis slagit ut med en blomma nu. De vita sidennejlikorna är också vackra. Har även vit och cerise hmmmmvadheterdenuigenblommor.  *haha* glömmer alltid namnet på dom..fast de är ganska vanliga. Märkligt det där…en del blomnamn är helt omöjliga att komma ihåg och jag blandar ihop dom med andra. FLOX  heter de ju!! Där satt det!

Jaha…då ska jag ta och vila en stund igen efter denna ansträngning. Ha en skön dag och må så gott!

*kraam*

Oj höll på att glömma!!! Fick nya numret av Yoganytt på mailen idag! Här kan ni läsa en hel del trevliga nyttiga grejor!  Såg att det var ett reportage med ryggkirurgen som gick kursen samtidigt som jag i Medicinsk yoga! Kul!!

http://www.medicinskyoga.se/IMY-YogaNytt-2009-5-090801.pdf

Senhar Maria Graflund nya yogakurser i höst här i Karlskoga! Både klassisk yoga och relaxyoga. Här kan ni läsa scheman och var ni ska anmäla er!  Lycka till med att ta hand om er!

http://www.yogastudion.net/schema.asp

augusti 12, 2009 Posted by | 1 yoga, alternativ, back pain, Blommor, breathing, energy, inspiration, kurser, odla i trädgården, planering, positiv, satansvärk, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, sommar, stress, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapeuter, terapier, trötthet, utmaning, Vänner från förr, yoga må bra | , , , , , , , , , | Lämna en kommentar