Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag efter 1-årskalas o 9-årig bröllopsdag

På lördagen sken solen och värmde gott på uteplatsen som min son gjort i ordning så fint. Grävt upp en massa buskar, lagt dit gräsmatta och satt upp ett fint staket. Och sandlådan som den lille fått av mig o min man stod där med både sand o leksaker i. Den lille var väldigt fundersam över att det var så mycket folk där. Vi var nog runt 25 personer som blev bjudna på min svärdotters konstfulla bakverk  à la Leila.

http://www.recept.nu/1.122146/leila_lindholm/bullar/chocolate_frosting

På söndagen firade jag och Älsklingen vår 9-åriga bröllopsdag. Tänk vad åren rinner iväg. Vi gjorde en utflykt med picknickkorg och hamnade vid en sjö som låg i lä för blåsvädret och solen kikade fram en stund på oss. Smakade gott med allt där vid sjön. 🙂

Idag ska vi fira av tre som går i pension på jobbet. En utflykt till en sjö som heter Gryten och har ett fint område med grillplatser och vandringsleder. Håller tummarna för att vädret håller i sig och inte blöter ner oss. 

Annars flyter det på som vanligt här mellan olika firanden. Har gjort min yoga ordentligt och försöker äta nyttigt. Har satt grönsaker som jag hoppas på ska gro. Ska köpa några tomatplantor av en kollega som fått över. Bra med såna kollegor!

 Skönt att det är rätt sida på året tycker jag. Önskar alla en härlig måndag! 🙂

maj 24, 2010 Posted by | 1 yoga, alternativ, Barn, birthday, Familj, Hälsa, inspiration, odla i trädgården, planering, recept, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, sommar, Stroke, stroke trötthet värk, trädgård blommor, yoga må bra | , | Lämna en kommentar