Lightyliving

Live now when you are alive

Första måndagen i mars

Gjorde morgonyogan, kändes bra men så hamnade jag i något slags psykbryt efter lunch. Jag vet ju som tur är att det inte går att komma undan, det nya passet är utrensande och sätter fart på energierna. Allt gammalt skräp vill komma ut både fysiskt, mentalt och emotionellt. Lyckades dock vända på det så jag orkade åka till optikern för att prova ut nya terminalglasögon att ha på jobbet.

När jag satt där och han frågade om det här eller det  här var bättre..så kände jag att det liksom bubblade av skratt i mig, så där killigt, himmel och pannkaka, att jag lyckades hålla mig.. han tittade lite skumt på mig men jag låtsades som om det var det jag såg igenom de där linserna han bytte. Inte klokt hur det blir.  I och för sig så såg bokstäverna ut som ryska bokstäver ibland och de ser ju lite kul ut! hahaha…blir full i skratt än… ;))

Undersökningen gick i allafall snabbt. Nu hemma igen och ska fixa lite mat här. Kattan far omkring med när jag öppnar dörren står hon med öronen bakåt i vinddraget och ser ut som en sådan där skärmflygare, alltså hon hatar blåsväder den katten. Det gör ju jag också egentligen, särskilt om det är en solig dag. Men lite regn och rusk kan kännas uppfriskande ibland. Ta på sig och gå och gå i det och sen komma hem och duscha hett och avsluta den med kallt, ta på sig något mysigt mjukt och krypa ner i soffan. Skönt!

Söndagens tema för Fotosöndag var #tre . Hittade några klädnypor som glömts kvar ute på klädstrecket. 🙂

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5502197941/

Snart kan vi hänga ut tvätt igen! Lättnaden är stor över att mars har kommit och goa dagar väntar på oss.

Må så gott! Hoppas ni har det bra där Bortikring! 🙂

mars 7, 2011 Posted by | 1 yoga, alternativ, ögon, Hälsa, inspiration, photo, pictures, Skönhet och Hälsa, Skojsigt | Lämna en kommentar