Lightyliving

Live now when you are alive

Influensan har kommit i min väg

I drygt två dygn har jag varit skruttig och hela kroppen är i uppror. Mest ont i huvudet, öron och nedre del av hals. Lite feber men känsla av många grader högre.

Som friskvårdare är det inte kul att tvingas avboka behandlingar och yogagrupper men jag orkar knappt stå på benen.  Jag har klarat mig bra länge nu när många andra varit sjuka så det var väl min tur nu.

Ute verkar våren försöka komma men solskenet har gjort ont i huvudet. Idag känns något bättre från ljuskänsligheten och jag hoppas verkligen det ger sig. Hemskt att inte kunna delta i det vackra vädret.

Min terapeututbildning löper på och jag har 3 gånger kvar att åka iväg på kurs. Det är väldigt utvecklande och nyttigt att lära sig tänka sig som en energivarelse. Att helheten är viktig att ha i balans. Jag förstår att den här flunsan kommit mig för nära och tagit över när jag nu varit för utarbetad och inte lyssnat på min kropp. Ständigt detta att begränsa sig. Jobbigt när allt är så roligt.,

Nej nu får jag gå och lägga mig igen. Att skriva de här raderna var jobbigare än jag förstod. HA en bra dag nu alla och var rädda om er!

mars 1, 2012 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, Hälsa, Simple life, stress, Stroke, terapier, trötthet, våren, yoga | , , , ,

2 kommentarer »

  1. Hej!

    *schasar på flunsan*

    Ändå, härligt att höra av dig 🙂

    Kommentar av RackarTuss | mars 1, 2012 | Svara

  2. Höll ju länge ändå, med tanke på omständigheterna. 😉
    Krya på dig nu, vännen..!

    Kommentar av Sam Zodiac | mars 2, 2012 | Svara


Kommentera

