Lightyliving

Live now when you are alive

Bokmässa, svampplockning

Helgen som gått bjöd på fantastiskt väder. På lördagen åkte vi söderut och hälsade på makens son i Hjo på vår väg till Göteborg och årets Bokmässa.

Vi fick en parkeringsplats på lagom gångavstånd till Mässan men var lite sen på grund av omvägen. Det var otroligt mycket folk och jag tyckte inte jag hittade någonting av det jag tänkt mig. Missade ju flera signeringar på grund av ankomsttiden.

Hittade dock Kim Kimzelius och köpte några av hennes böcker som handlar om forntid och medeltid. Fick dem vackert signerade och maken köpte också en bok om blårockar som hon skrivit.

Efter irrande runt i ett par timmar så kändes det gott att veta att vi skulle äta mat på La Terrazza vid 17.00  Där åt vi supergod mat och fick en smarrig efterrätt med färska jordgubbar och glass.

Vi kom hem igen runt 21.30 och var ganska möra. Skönt att somna i sin egen säng och vakna upp till en fin söndag. Vi var ute i skogen på förmiddagen och plockade massor med trattkantareller. Använde en av bilderna på dem till veckans tema på Fotosöndag. Temat Glädje kändes helt rätt. 🙂

http://www.flickr.com/photos/moniqas/6181125299/

Igår lunchade jag med min barndomsväninna efter jobbet. Hon var i stan för att hälsa på sina barnbarn.  Vi gick lite i affärer och pratade om allt mellan himmel och jord.  Kvalitetstid till tusen. När jag kom hem så var jag helt slut och fick dyka ner i soffan en stund. Var dock för övertrött för att somna till.

Tittade på Medicinsk Yoga på ”Fråga Doktorn” på SVT kl 18.15.  det var ett fin reportage om Danderyds sjukhus som satsat på sina hjärtpatienter med yogan. Underbart att se hur gott de mådde av det!

http://svtplay.se/v/2546599/fraga_doktorn/del_4_av_16

Ungefär 7 minuter in på programmet.

Kvällen blev seg och somnade till slut.  Idag har jag varit lite seg i skallen och tur det är solsken. Det lättar upp humöret. Tar bort lite av det lessna att jag inte orkar med att ha roligt. Jag är otroligt tacksam att jag har min medicinska yoga att återkomma till hela tiden.

Nu håller vi på med Ayurveda på terapeutkursen på IMY. Otroligt intressant!

Nu ska jag gå ut i solen en stund och njuta av höstblommorna.

 

september 27, 2011 - Posted by | 1 yoga, alternativ, body harmony, den innersta källan, energy, Familj, Hälsa, inspiration, kurser, photo, pictures, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, terapeuter, terapier, yoga, yoga må bra | , , , , ,

2 kommentarer »

  1. Det blev ingen bokmässa för mig i år men nästa kanske…

    Ha det gott!

    Kommentar av Znogge | oktober 5, 2011 | Svara

  2. Hej,

    Det verkar som om du har en bra höst (även om det var ett tag sen du skrev). Hoppas du får njuta av böckerna du köpte!

    Kram

    Kommentar av madonnan | november 3, 2011 | Svara


Kommentera

