Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och ärtsoppa

Ja det får det bli ikväll. Smidigt och gott! Hård macka med Västerbottenost på. Mums!

Imorgon är jag ledig och nästa vecka ska jag på utbildning i Medicinsk Yoga. Det ska bli kul att träffa sin kurskamrater och höra hur det går för dom. En del har jag haft kontakt med via Facebook eller mail. Nu ska vi börja gå djupare in i Ayurveda. Spännande att försöka lista ut vilken sort man är. Har läst lite snabbt om det och jag tror jag är en hälften Vata och Pitta. Men är i en Kapha-ålder nu på grund av att jag förlorar hormonproduktion.  Jätteintressant att tänka i de banorna. Då kan jag även lära mig rörelser och mat som är bäst för mig. Läste lite om det i Sanna Edins bok om kroppen o själen. Vad hette den nu igen då??

Här kan man göra en test för att försöka klura ut vad man är.

http://www.halsosidorna.se/AyurvedaTest.htm

I helgen får det bli lite lingonplockning om jag nu ska få några lingon. Hoppas de inte regnat bort. Det är himla gott att ha i frysen och koka sylt vartefter det behövs.

Nu lite kaffe och ut i trädgården.

september 15, 2011 - Posted by | 1 yoga, alternativ, garden, Hälsa, inspiration, kurser, positiv, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, utmaning, yoga, yoga må bra

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

