Lightyliving

Live now when you are alive

På G igen!

efter allt Facebookande så har jag känt att det blir för stressigt att försöka hålla sig uppdaterad med alla kära vänner där. Vill ju så gärna uppmuntra och dela med alla mysiga människor. En del av dom är fantastiska entreprenörer i social media och jag fascineras av att de orkar kämpa på i den motvind som ”motsträvare” försöker blåsa på. Blåsa på med rädsla och okunskap.

Jag kommer att behålla min sida för att inte tappa kontakten men kanske inte uppdatera så ofta. Länkar min blogg så ni får gärna delta i mitt liv om ni vill här.

Jag har många länkar här som jag måste gå igenom för att se om de är aktuella. Det händer som sagt mycket och snabbt på den fronten. Fast det är sånt som jag gillar.

Min nygamla kärlek till foto har jag fått väldig smak för och mycket kan jag tacka http://fotosondag.se  för. Så många otroligt duktiga amatörer och glada entusiaster som huserar där och varje vecka sätter kreativiteten på sin spets för att komma på veckans tema. Sannerligen underbart att det finns såna människor som Maja och Mattias som håller det hela rullande!

Twitter ligger mig varmt om hjärtat med sitt ständiga flöde. Det som är bra att jag inte behöver sitta där och kolla utan kan kika in när som helst och hojta till om något jag vill ha sagt. Kanske fråga hur någon mår som haft det jobbigt, försöka peppa de som är ledsna.

Här hemma kämpar jag på med min yogaterapeututbildning. Är inne på termin två nu och läser om chakran och hur vi påverkas i kroppen när det blir obalans. Jätteintressant att försöka förstå det yogiska perspektivet.

Den 26 september är det Medicinsk Yoga med i FrågaDoktorn i SVT. det får ni komma ihåg. Jag ska försöka påminna om det.

I torsdags gratulerade vi en kär 50-åring på jobbet och var till Alfred Nobels Björkborn och fick en teaterguidning. Helt otroligt bra! Har ni vägarna förbi Karlskoga så kika gärna in där.

Peter Sundh som Alfred Nobel

Fotot är taget med min iPhon4 och den är usel på mörka utrymmen men annars helt ok att ta kort med 🙂

Ha en fin dag och ta hand om er och varandra!

september 12, 2011 - Posted by | alternativ, energy, Hälsa, photo, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, trötthet, Uncategorized, Vänner från förr, yoga, yoga må bra | , , , , , , , , ,

2 kommentarer »

  1. 🙂 Ja, då får jag väl lära mig att titta in till dig här då, då jag inte får se dina fina bilder på FB… 🙂 Kramis

    Kommentar av filuran | september 13, 2011 | Svara

    • ja du…kommer väl att lägga in nån ibland… jag filososferade nog mest för att övertyga mig om vad somär bäst för mig.. och jag och mig är inte alltid överens.. du förstår säkert 🙂 kram

      Kommentar av moniqas | september 13, 2011 | Svara


Kommentera

