Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag och regn

Igår tillbringade jag eftermiddagen med min barndomsväninna som är på besök i stan.  Lustigt hur cirklar sluter sig på något sätt. Hennes son träffade en tjej från Karlskoga i Thailand för ett antal år sedan och har nu flyttat hit med familjen. Min väninna flyttade från stan i 11-årsåldern och genom åren har vi haft kontakt, ibland tätare eller längre, men vi har alltid haft den där nära känslan i hjärtat. Och nu kommer hon hit titt och tätt och hälsar på.  Så himla skoj!

Gårdagens jobb gick bra men lite segt känns det att komma igång igen. Fast så är det väl för de flesta. Jag har gjort utskick för höstens kurser i Medicinsk Yoga så man kan anmäla sig.  Det är kul att komma igång med.

I dag ska jag cykla till jobbet på min nya fina cykel. En röd Crescent City 3-växlad. Superhärlig att cykla på! Har i flera år tänkt köpa en men det har inte blivit av. Men nu så och jag har hjälm! PÅ..bara så ni vet 😉

I trädgården har mycket blommat över och det ser lite trist ut men krasse i eldrött och orange ringblomma lyser upp och snart den knallgula rubeckian med sin bruna knapp i mitten samt japanska lyktorna i orange. Några svartröda stockrosor blommar fortfarande och jag ska ta vara på frökapslarna.

Yogan går bra och jag har fått in ett bra system på morgonen så jag ”hinner med” ett helt program. Bara att gå upp en liten stund tidigare … och maken går ju uppstrax före 5 varje morgon för att åka till jobbet sen så jag får kaffe närjag är klar. 🙂

Ja det var lite om dagarna som gått…

augusti 10, 2011 - Posted by | 1 yoga, Blommor, energy, Familj, Hälsa, inspiration, kurser, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Stroke, terapier, yoga, yoga må bra | , , , ,

1 kommentar »

  1. Hej, jag ser att du har mig på länkar som Geddfish mobilblogg eller nåt, jag finns inte på annat ställe än på blogspot numera.
    Vi syns ju annars på FB, kramkram Gerd

    Kommentar av GeddFish | augusti 10, 2011 | Svara


Kommentera

