Lightyliving

Live now when you are alive

Medicinsk yoga, grundpass 1

I drygt tre veckor har jag gjort detta pass och gått igenom olika faser, allt från frustration, sorgsenhet, ilska och nu äntligen liksom kommit över en tröskel, känner glädje och hopp inom mig igen. Det händer så mycket inom mig och det märks att det sätts igång processer när jag startat ett nytt pass.

Nästa kurstillfälle ska det bli väldigt intressant att höra hur de andra i gruppen upplevt tiden sen sist.

Medicinska Yogan kom i mitt liv precis när jag behövde det som mest. Efter att jag fick stroke kändes det rätt hopplöst och att få komma igång med yogan på det sättet som Göran Boll lär ut startade en läkeprocess som jag idag knappt fattar att jag gått igenom. Upplevelsen att nervvärk försvunnit är i sig en högvinst.

Insikten att det är en daglig disciplin kändes först stor och jobbig men det känns att man blir beroende av att få göra de där andningsövningarna och rörelserna.  Underbart fantastiskt! Och de dagar det känns som motigast är de dagar jag mest behöver det. Så känns det efteråt i alla fall.

mars 19, 2011 - Posted by | 1 yoga, andliga energier, breathing, energy, Hälsa, inspiration, kurser, positiv, satansvärk, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, stroke trötthet värk, tänkvärt, terapier, yoga, yoga må bra | , , ,

1 kommentar »

  1. Att bli av med nervvärk måste verkligen vara en vinst!

    Kommentar av Znogge | mars 20, 2011 | Svara


Kommentera

