Lightyliving

Live now when you are alive

Första onsdagen i mars

Hemma igen efter 2 dagars medicinsk yogakurs i Stockholm. Dagarna var långa men tiden gick fort, det var bara sittnerverna som sa ifrån ibland p g a ovanan att sitta i meditationsställning så himla länge. Rena ”skelettvärken” huu men så fort jag rörde mig så släppte det som tur var.

På söndagen hämtade min son o hans kompis mig vid Centralstationen och vi åkte hem till kompisens sambo och hon och han fixade iordning en jättegod middag med laxkotletter, mandelpotatis och en sallad ruccola speciale.  Efterrätt äppelkaka o nötkaka m grädde eller vanlikvisp.

Måndagen var jag fullt sysselsatt för att lära in nya program, dissikera dom och veta vad varje rörelse gjorde  med mig och vad den kunde användas till. Meditationer och mantran.  På lunchen gick jag och 3 tjejer till och åt lunch på Himmelska Hunden. Fullt med jyckar där med sina hussar och mattar. Matsedeln hade ganska mycket att välja på men jag tog röd linssoppa som var himmelskt god och jag var mätt långt in på kvällen av den. Fast vi gick ut och åt en liten bit mat då också men jag åt sallad.

Vi var 7 stycken som övernattade på IMY mellan må och ti, hade en hög med yogamattor av ull att ligga på. Skapligt skönt. Jag hade dock börjat hosta sån där rethosta och känna mig som jag skulle bli förkyld så natten blev väldigt sönderhackad. Gick upp vid halv 5 för jag orkade inte ligga längre. Käkade frukost o förberedde mig inför den långa morgonmeditionen som började 6.30.

Vid lunchtid knorrade magen rejält o vi återvände till Himmelska hunden för mera linssoppa. Sen en stor bit cheesecake till efterrätt.  Mmmm

När dagen var slut på IMY stämde jag träff med en kvinna som jag lärt känna via twitter och Fotosöndag. Hon och hennes man var hos mig och käkade lunch i trädgården i somras när de var på genomresa. Hon och jag tog en liten tweetup på Centralen och bubblade i nån timma och allt och inget. Jättekul att träffa människor IRL och känna att man gillar dom också. 🙂

Min son kom och höll mig sällskap sen sista timmen innan bussen gick hem till östra kanten av Värmland igen. Var helt utmattad och ända så inspirerad av alla intryck att jag knappt kunde sova. Till slut så lyckades det.

Till nästa gång jag ska iväg har jag i läxa att göra Grundpass 1 varje dag. Ett pass som är bra för hela kroppen och knoppen samt energisystemet. Ska börja med det i morgon för idag ska jag ha yogagrupper och köra långa Sat Kryian och den är energimässigt som ett helt yogapass och jag ska göra den två ggr eftersom jag guidar dom iden. Puh..bara jag orkar det själv nu då?  hehe..jo det ska allt gå bra.

Hoppas alla har det bra och må ni ta hand om er ordentligt så skyddsänglarna också kan få lite sportlov! 😉  kramkram

mars 2, 2011 - Posted by | 1 yoga, andliga energier, angel, breathing, dogs, energy, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, stroke trötthet värk, terapier, utmaning, yoga må bra | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

