Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag med medicinsk yoga

Sov länge idag för en gångs skull. Lite sol lockade ut mig en sväng sen iväg till jobbet och hade mina grupper i medicinsk yoga. Vi kör Start 1 nu i några veckor och jag inriktar mig på andningen så att de är helt avslappnade när passet är över. Nästa gång ska vi satsa på en 11 minuters Sat Kryia. Man får göra det man orkar. Stärker både sinnet, kroppen och hela energisystemet. Superbra! Som morot har jag att de får vila lika länge de gjort övningen 😉

http://www.yogijim.com/sat-kriya.html

När jag kommer hem från de där passet känner jag mig själv extra påladdad med energi, trots att jag leder andra. Men jag ska ta till vara på den energin och ladda. Inte hitta på något tok att jag ska städa eller så. 🙂

Här i stan har barnen sportlov och det märks hur mycket mindre trafik det är här utanför. Skönt att de får vara hemma och förhoppningsvis ute i solskenet efter den långa mörka vintern.

Ikväll blir det soffläge och ska se om jag hittar något att kolla på TV, annars tar jag och fortsätter läsa boken jag håller på med. Marian Keyes  ”Oväntat besökpå Star Street”…. lite annorlunda från hennes andra böcker men blir bättre ju längre jag läser. Gillar hennes sätt att skriva.  http://dagensbok.com/2010/06/27/marian-keyes-ovantat-besok-pa-star-street/

Japp, så ser denna dagen ut. Må så gott bloggarna och var rädda om er! kram

februari 23, 2011 - Posted by | 1 yoga, dreams, energy, Hälsa, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, Stroke, terapier, vibration, winter, yoga, yoga må bra | , , , ,

1 kommentar »

  1. Var rädd om dig själv och ha det gott!

    Kram

    Kommentar av Znogge | februari 27, 2011 | Svara


Kommentera

