Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag igen

Tiden rinner iväg. Januari har några få dagar kvar. På fredag den 28:e är det Karl-dagen och i Karlskoga brukar det talas om som ett gammalt riktmärke när man kan cykla hem från jobbet på eftermiddagen utan lyset på  vid halv-femtiden.  Lite kul med såna där riktmärken. Skönt att det blir ljusare igen.

Igår tog jag bort en halv tand som spökat i ena rotkanalen. Den andra halvan ska byggas på senare för att jag ska ha en bra tuggyta. Inte klokt vilka långa rötter kindtändena har. Det värsta med utdragningen var det krasande ljudet när tandläkaren bröt med den bortsågade biten. Huuu…

På jobbet börjar anmälningarna till yogagrupperna komma in och är snart fulltecknade. Kanske får starta en grupp till?

Ska bli spännande att påbörja min utbildning till Medicinsk Yogaterapeut i vår. Ett och ett halvt år med kurser på IMY. Jättekul!  Kul att träffa Göran Boll igen. Han är verkligen en inspirerande person.

Jag har varit rätt mycket på Facebook nu en tid. Är nog lite av en periodare med det. Ibland så orkar jag inte ens slå på datorn för det känns för krävande att åstadkomma något. Har dock blivit lite piggare nu när jag börjat styrketränat igen och på nåt sätt kommer kraften tillbaka. Balans mellan kraft och vila är suverän!

Hoppas ni har det bra alla bloggarna. Jag ber om ursäkt för jag varit så dålig på att kolla runt bland er alla som jag brukar följa. Men ni kanske struntar i att kolla här oxå? ;D

Må så gott och ha det bäst!

januari 25, 2011 - Posted by | 1 yoga, body harmony, breathing, energy, Hälsa, inspiration, kurser, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, yoga, yoga må bra | ,

1 kommentar »

  1. Tittar in lite då och då. Som nu 😉

    Kommentar av Znogge | januari 29, 2011 | Svara


Kommentera

