Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag i mitten av januari

Drygt halva januari har gått på det nya året. Från att ha varit isande allt med -20 grader så blåser nu västanvindar och det ligger på någon plusgrad. Snön liksom tynar bort och isen växer till sig på gator trottoarer.

Jag gjorde en vuxensak häromdagen, jag köpte mig broddar! Och tur var väl det för dagen efter fanns inga att uppbringa på apoteken här i stan. Men nu tror jag det finns igen.
En kollega startadeförsta måndagen på arbetsåret med att fara omkull kl 06.00 på blankisen och bryta sin högra överarm. Fruktansvärda smärtor i nästan en vecka. Så valet att skaffa broddar var inte så svårt. Jag får försöka göra det bästa och vara rädd om mig.

Jag har börjat träna igenom alla programmen med yoga som jag ska börja leda i februari. Kan dom ju egentligen men alltid bra att gå igenom så jag håller tiden. Vi har ju bara omkring 50 minuter på oss. Jag tycker egentligen det är lite för kort tid, men har lyckats ganska bra att få till det så de som är med tycker det funkar bra och känner sig skönt avspända och pigga.

Igår hade jag lilla goa barnbarnet här och han har börjat babbla alldeles otroligt fast jag förstår inte vad han säger. Det låter så härligt när han försöker låta som oss när vi pratar. Inte klokt vilken kärlek det är med en liten knatte, eller ja barn överhuvudtaget. Livet vore inte värst levansvärt utan de små ädelstenarna. 

Söndagens tema på #fotosondag var Röd… och jag kom på att vi har ju en pub i stan som heter RedBrick och är i en röd tegelbyggnad. Tog lite bilder och en blev ganska så lyckad! En röd postlåda som dök upp på en av mina promenader förra veckan fick bli mitt andra bidrag.

 http://www.flickr.com/photos/moniqas/5360687974/

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5360687612/in/photostream/

Imorgon kl 12 får vi reda på nästa söndags tema. Spännande!

Alla bidragen till tema Röd finns här

http://fotosondag.se/

Ha en bra vecka! 🙂

januari 17, 2011 - Posted by | 1 yoga, Barn, children, Familj, Hälsa, inspiration, photo, pictures, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, yoga, yoga må bra | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

