Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och hel natts sömn

Vilken skillnad det är att få sova 8 timmar i sträck! Vet inte när jag gjorde det sist. Förutom i natt då. Helt magiskt. Egentligen är det insomnandet som är jobbigast att få till. Få bort surret i huvudet. Hjälper ju inte med att blunda utan ”filmen” pågår innanför ögonlocken och jag hittar ingen Off-knapp. Men igår gick jag till sängs lite tidigare och gäspade så tårarna rann. Var tydligen i rätt ögonblick jag hamnade på kudden. För jag minns inte så mycket av själva insomnandet.

På nyheterna talas om snöovädret som dragit fram i södra delen av landet. Här har inte kommit så mycket, bara lite vitt på backen som lyser upp. Lite tidigt att ha snö än även om det är ljusare med det.

Igår köpte jag två röda vackra konstgjora amaryllis på Ö&B och satte i en ganska stor glasvas och lindade runt silverpärlband. Blev ganska fint faktiskt och nu står kreationen i köksfönstret. Dags att börja plocka fram alla stakar och ljusslingor som ska lysa upp nu i adventtider. Jättehärligt! Älskar den här tiden innan jul.

I år blommar inte clivian som den gjorde förra året vid den här tiden. Men får titta på kort som jag tog på den. 🙂

Dags att göra morgonens yoga. Önskar alla en skön och bra tisdag!

november 23, 2010 - Posted by | 1 yoga, Blommor, breathing, dreams, Hälsa, inspiration, omvandling, photo, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, yoga, yoga må bra

1 kommentar »

  1. Det är ”gott för skalder att få sova” (ungefär så skrev Gustav Fröding) … och det är det. Själv somnar jag som om jag fått ett slag i huvudet …men vaknar efter som bäst 6 timmar … ofta tidagare än så …

    Men jag är ju äldre och behöver inte lika mycket sömn som du … som är i farten också och jobbar.

    God Morgon så småningom … och hoppas att du sovit gott också i natt.

    Kram!

    Kommentar av Skatan | november 24, 2010 | Svara


Kommentera

