Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och kurs

Morgonyogan avklarad, kaffet inmundigat och lite frukost har jag klarat av denna morgon.

Idag ska jag och min kollega på Friskvården gå en datakurs för att lära oss att hantera personuppgifter vid Katastrofhantering och ta emot samtal från anhöriga. Sjukhuset har ett system som heter IMX. Vi ingår i Katastrofgruppen och det ska bli intressant att se vad vi egentligen ska göra.

I morse fick jag en överraskande trisslott av maken men tyvärr blev det ingen vinst. Men tanken var ju god. Tänk om jag suttit där med en högvinst!?? Hade ju varit himla skojigt med tanke på att det snart är jul. 🙂

Artikeln i Karlskoga-Kuriren var fin och bra skriven, beundrar att reportern lyckades samla ihop det vi pratade om eftersom jag tyckte att jag själv svamlade hit och dit. Fotona blev också lyckade vilket kändes kul när jag vet hur svårt det är att få till något som man själv känner sig nöjd med. På jobbet var det många som skojade och räckte fram armen och frågade om de kunde få en autograf. ;D Tyvärr så har jag ingen länk att vidarebefordra till er som frågat. Verkar inte som det läggs ut på nätversionen. Och jag vet inte om jag kan lägga ut ett foto jag tagit på artikeln med alla regler om upphovsrätt osv. Lite synd när artikeln var så pass bra.

I tidningen stod idag om att anlägga en biogasanläggning vid Mosserudstippen istället för vid värmevärket. Man vill inte ha för nära bebyggelsen och det är lättare med transporter. Det jag kan känna är att om det skulle bli dofter från en sån anläggning är inte västerläge så smart eftersom vindarna då drar in över stan oftare. Värmeverket ligger norr om stan och det är skogar mest norr om.

Ortopedkliniken fick kvalitetspris för sina förbättringar i samband med risk för urinvägsinfektion efter operationer då patienter haft kateter.  Jättekul att man anordnar såna där tävlingar. Tyvärr var det i år inte så många som sökte. Personalen är för ansträngd med arbete för att hinna med något extra.

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/karlskoga/1.1013737-kvalitetspris-till-ortopeden

Skönt att det är fredag och i helgen ska vi försöka komma på några av de olika julmarknader som anordnats i stan. Nästa helg när det är advent så är ju inte maken hemma utan i Glasgow med sina arbetskamrater. De ville göra studiebesök och se vad maken och hans kollega varit med och byggt. Museum of Transport ska invigas nästa år och då får vi se om vi blir inbjudna. Skulle vara skoj! Jag antar att det ingår pubbesök också i studiebesöket?   ;D

Igår fick jag ett jättefint hjärta gjort av mossa och pyntat med pärlor av två som deltagit i mina yogagrupper. De hade haft pysselkväll och tyckte jag skulle få det för de uppskattar så mina insatser. Jag blev jätteglad och började nästan böla för det var så gulligt av dom.  Arrangemanget ska nu få pryda min ytterdörr.

Ska hämta mossa och pynta urnorna på trappen och en zinkbalja. Lite granris också kanske? Kul att vinter-pimpa hemmet nu. Har bytt ut de limegröna plädarna mot vita och röda i vardagsrummet. Tänkte att jag ska ha silver rött och vitt i år till jul. Och lite grönt, förstås. Det gröna var maken som insisterade på. 🙂

Önskar er en skön helg och hoppas allt blir precis som ni vill! 🙂

november 19, 2010 - Posted by | 1 yoga, alternativ, Familj, Hälsa, inspiration, kurser, omvandling, planering, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, stroke trötthet värk, terapier, winter, yoga, yoga må bra | ,

3 kommentarer »

  1. Nej, det kan vara känsligt med upphovsrätt och så. Chansa är inte att rekommendera.

    Vilket fint hjärta du fick. Mossa är verkligen fint.

    Kram

    Kommentar av Znogge | november 19, 2010 | Svara

  2. Hej Moniqa!

    Klart att du kan ta en bild på artikeln och lägga ut, inga problem. Kul att du gillade den.
    Vi lägger tyvärr inte ut alla artiklar på webben, lite trist.

    Ha det fint.

    /Reportern 🙂

    Kommentar av maria | november 20, 2010 | Svara

  3. Men va skoj kära Reportern 🙂 Ska se om jag kan få till nåt läsligt.. el också kanske jag ska länka till yfrog där jag har den.. och man kan zooma. 🙂
    Tack så jättemycket för artikeln. Så här i efterhand var det ju inte alls så otäckt :))

    Kommentar av moniqas | november 20, 2010 | Svara


Kommentera

