Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag i november

Nu är all snö borta och det är verkligen kolsvart ute. På twitter diskuterades om snöns vara eller icke vara nu. Någon kallade denna månad för nejvember och ville inte ha snö och en annan sa att det visst var en jovembermånad. För att snö skulle ligga kvar och lysa upp.  Jag tycker nog att det kan vänta med snö fram till jul. Undrar vad jag ska kalla denna månad för då? 🙂

Söndagens tema för Fotosöndag har varit ”Karaktär” Var lite svårt att tänka till vad jag skulle välja men de här två blev mina bidrag.

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5175021820/

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5174416727/in/photostream/

Jag har fått mycket positiv kritik på mina blombilder som jag tagit med min mobil Nokia N95 8Gb… verkligen otroligt att en sån liten mobil kan ta så fina bilder. T ex den här dahlian…

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5162893109/in/photostream/

eller Afrikanska blomman här

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5162893257/in/photostream/

När jag ser blommorna så längtar jag vansinnigt efter sommaren men får nöja mig med bilderna så länge.

Idag har jag börjat med yogaprogrammet Startpkt 1 igen tidigt på morgonen. Har fuskat en tid och inte gjort så mycket morgonyoga och det kostar muskel- och ledvärk. Så nu ska jag verkligen göra det VARJE morgon i fortsättningen för den här marvärken är olidlig att dras med.  Skönt att jag har ett så härligt verktyg för självläkning! Tack Göran Boll!!

Det som jag aldrig fuskar med är att försöka andas rätt. Det hjälper att hålla mig så jag orkar med dagen drägligt i hjärnan. Och tack vare det har jag inte tappar kondition även om jag inte gått promenader lika friskt som förut. Märkte det igår när maken och jag tog en rejäl söndagspromenad i ösregnet.  Orkade uppför en långbacke utan att bli nämvärt andfådd. Det är bra!!

Vi mötte en massa människor som gick åt andra hållet. De gick troligen en sån där söndagspromenad som Korpen här anordnar med tipspromenad. Vi kände oss lite som rebeller som gick åt andra hållet. ;D

Jahapp, dags att fortsätta måndagen. Må så gott!

november 15, 2010 - Posted by | 1 yoga, alternativ, back pain, energy, Familj, Hälsa, inspiration, photo, pictures, satansvärk, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, stroke trötthet värk, yoga, yoga må bra |

1 kommentar »

  1. Gillar den andra bilden riktigt mycket! Den har karaktär!

    Kommentar av Znogge | november 15, 2010 | Svara


Kommentera

