Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och sovit middag

Var aptrött efter alla massager jag gett på förmiddagen. Åt lite och somnade på soffan och vaknade halv fyra alldeles groggy. Trodde inte mina ögon att klockan var så himla mycket. Behövdes sannerligen.

Igår var jag en timme på ett inredningsparty med chubby chic och köpte lite fina grejor. Höll knappt på att få loss bilen från drivan vid trottoaren när jag skulle hem och är glad jag har framhjulsdrivet. Kom hem ordentligt och kom isäng vid 22-tiden. Kunde dock inte somna på några timmar och i morse när jag skulle upp var jag outsövd. Jobbigt. Särskilt när jag visste att jag hade så många inbokade.  Fick göra övertid med den sista som var försenad.

Ikväll kommer maken hem efter veckans jobb i Göteborg. Hoppas vi ska gå på någon mysig julmarknad i helgen. Det börjar närma sig advent nu och tiden före jul är den bästa tiden tycker jag. Få arrangera lite fint och mysigt här hemma.

Här i Karlskoga är nästan 2 dm snö och nu går nog att göra en snöängel??  Ska ju komma mera snö i morgon sägs det så kanske ska vänta tills då? Vet att jag gjorde en förra året på gräsmattan och när jag låg där och flaxade i snön så kom en karl och gick förbi på trottoaren och såg verkligen undrande ut. Gissa om jag höll på att skratta ihjäl mig av bilden som dök upp inom mig av situationen. hahaha Men det blev en fin bild av en ängel i alla fall i snön 🙂

Ikväll får det bli pizza till kvällsmat. Känner inte för att stå och laga mat till så sent. Jag brukar ta en caprizosa med bernaisesås och äter inte brödet utan bara fyllningen och salladen till. Men mina skator älskar brödet för att inte tala om kajorna 🙂 Inte för att jag inte tycker om brödet utan för att jag inte mår bra av något med vetemjöl i. Äntligen har jag kommit underfund med det och mår mycket bättre i magen efter alla års svullo.

HA en skön torsdag! 🙂

Fjolårets ängel

november 11, 2010 - Posted by | breathing, energy, Familj, glutenfri, Hälsa, inspiration, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, yoga må bra |

2 kommentarer »

  1. Förra året gjorde jag också en snöängel … men det var i början på vintern.

    Nu är jag redan less på snön … och mörkret och allt så här års. Inte ens julen kan blidka mig.

    Fast det var egentligen igår jag kände så här.
    Idag är en ny dag och jag skall inte möta den annat än med ”öppet sinne” … försöka åtminstone.

    Kram!

    Kommentar av Skatan | november 12, 2010 | Svara

  2. Pizza är dessvärre min favoritmat. Gott men ack så fett. Men ibland måste man få njuta också!

    Kram

    Kommentar av Znogge | november 13, 2010 | Svara


Kommentera

