Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och annalkande snö

Vaknade av ett dånande ljud och att vinden vräkte med plåtarna som täcker vår ved. Än har inte börjat snöa men det dröjer säkert inte förrän det kommer?

Kattan sover gott på min säng och struntar i stormvindar, bara hon får sin mat och lite kel.

På TV pratar man om att statiner inte ges till många äldre. Jag fick det utskrivet efter stroken men har slutat med det på grund av all muskelvärk jag fick av det. Efter ett tag insåg jag att det var det som gav mig kramper i benen. Testade att börja igen efter ett uppehåll och då började det igen. Min läkare sa att jag lika gärna kan äta Omega-3 istället för jag har inga höga värden av kolestrol egentligen utan fick det utskrivet när jag blev sjuk.

Här är en intressant sida om detta:

http://www.kostdoktorn.se/statiner-ett-motgift-mot-socker

Konstigt att man inte blir kollad och kallad efter att man fått stroke? De gånger jag varit iväg och tagit prover är för att jag själv velat det. Samma sak med att äta Levaxin. Ingen koll där heller efter ett år. Tycker det är väldigt märkligt när man äter mediciner som påverkar det endokrina systemet. Och än är jag ju inte 60 år???

Jaja, besparingar..kallas det väl eller var det rationalisering? Kvalitet är ett modernt och mycket använt ord nu. Undrar vad det är som det ska vara kvalitet på? Om man inte har några patienter kan man ju inte få några klagomål på behandlingar och undersökningar? Ser ju bra ut i statistiken kanske? För statistik är viktigt för att tjäna pengar idag.

Idag har jag sista omgången medicinsk yoga för mina grupper för denna terminen. Tio gånger går fort. Men det är svårt att få grupperna att fortsätta längre både innan advent- och julfirande börjar och alla kurser och annat ska avslutas. Likadant på våren. April är liksom max sen vill folk antingen vara ute eller har annat att göra än att vara inne en timme och yoga.

Nu ska jag göra iordning lite lunch och sen vila en stund innan eftermiddagens jobb. Får äta lite tidigare när jag jobbar så och ska ha yogan. Inte bekvämt att vara mätt och stinn när man gör det.  Spikmattan hjälper mig att slumra till en stund även om jag skulle känna mig stressad.

Ha en bra tisdag och take care out there!

november 9, 2010 - Posted by | 1 yoga, alternativ, energy, Hälsa, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, winter, yoga, yoga må bra | ,

1 kommentar »

  1. Tyvärr finns det mycket märkligt inom sjukvården. Själv ska man hålla reda på saker och gärna vara utbildad. Kunna föra sin talan och så…

    Kram

    Kommentar av Znogge | november 10, 2010 | Svara


Kommentera

