Lightyliving

Live now when you are alive

Söndag och snart en ny vecka

Helgen har varit lite i minnenas tecken. På fredagen var jag med mor till fars och farmors gravar. Jag hade gjort en liten bukett av tuijaris, röda kornellkvistar och röd kärleksört att sätta i vas på fars grav. Vi tände lyktorna och stod en stund och kände på stämningen. Tretton år har gått och ändå känns det så nyss.

På lördagen åkte jag och maken till min svärmors grav och tände ljus. Jag hade gjort en likadan bukett dit. Solen sken och luften kändes kristallklar. Exakt sådant väder var det på begravningen för tre år sen minns jag.

När vi kom hem krattade vi lite löv eller rättare sagt massor. Grannens alla stora träd lägger sina löv i våran trädgård som vanligt. Förra hösten hade vi mera tur med vinden och det var ostlig vind när löven släppte. Så de hamnade där de hör hemma löven. 🙂

Kvällen blev mysig och vi hade gjort i ordning chokladpudding till tv-tittandet. Så himla länge sen vi åt det och jag njöt! Så gott!

Idag åkte vi till min sons svärföräldrars hem. Son med fru och mitt lilla barnbarn var där och vi gick ut i solskenet och lille Noa upptäckte så mycket där i naturen. Och flera frusna vattenpölar som knastrade jättekul med sin is när man hoppade på det.  Han är så go och rolig den lille prinsen. Tänk vilken gåva att få uppleva. Fantastiskt!

På eftermiddagen fick jag ge min yngste son massage på ryggen för han sträckt sig och hade förskräckligt ont i bröstryggen. Verkade som det lättade lite. Hemskt när man vrider till och det känns som hela ryggraden åker snett och man knappt kan andas. Han vill ju verkligen hålla sig på benen nu när han äntligen fått börja sin utbildning till CNC-operatör och programmerare. Han tycker det är jättekul att lära sig. Jag är så glad att det äntligen blivit av.

Söndagens tema på Fotosöndag är ”Oskärpa”  Dessa två blev mina bidrag.

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5154436165/

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5155005232/in/photostream/

Självporträttet bjuder jag på! ;D

Nu ska jag titta klart på Bridget Jones. Sen dags att bädda ner sig och sova.

Ha en go natts sömn alla bloggarna!

november 7, 2010 - Posted by | Barn, breathing, children, energy, Familj, Hälsa, inspiration, kurser, love, photo, pictures, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, yoga må bra

2 kommentarer »

  1. Jag har nästan hostat ihjäl mig i natt men annars har jag sovit gott däremellan. Och vaknat pigg i alla fall.

    Jag tyckte nog det oskarpa självporträttet var bäst … intressant med håret som du slänger med på något vis.

    Kram och ha det …

    Kommentar av Skatan | november 8, 2010 | Svara

    • Tack! jag ser nästan lite galen ut hihi… men kul att testa..

      Kommentar av Moniqa | november 8, 2010 | Svara


Kommentera

