Lightyliving

Live now when you are alive

Just så är det

Jag jobbar min halvtid och halvt sjukersättning. Klarar skapligt att jobba halvtid men ibland är det knappt att det går för hjärnan inte hänger med och orkar. Får svårt att stänga av och kunna sova. Ett vanligt problem vid hjärnskador efter stroke har jag läst. Det som jag tycker är tråkigast är att jag inte orkar med att HA ROLIGT. I sammanhang med mycket sorl och människor så blir jag helt matt i skallen och uppfattar inte vad andra säger. Jag hör allt på en gång liksom och kan inte sortera. Har inget filter.
Så närjag nångång ska följa med familjen på något så vet jag att det kommer surt efter i flera dar med sömnstörningar. Koncentrationsproblem.
Får väl välja annat att tycka är kul kan man ju anse men familjelivet blir lidande när det är så här.
Ibland känns det som jag skulle vilja flytta ut i skogen och bo i en koja och stänga ute världen. Slippa att försöka passa in i karusellen.  Men älskar ju min familj och min man. Otänkbart
Så det är bar att kämpa på. Och är glad att jag har Internet som jag kan anpassa efter hur jag mår och känner. Roligt med respons och lära känna nya människor på ett mer anpassat sätt än ansikte mot ansikte. Thank God for the Internet!

november 4, 2010 - Posted by | alternativ, energy, Familj, Hälsa, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, utmaning

6 kommentarer »

  1. Vad bra att du ser vad du klarar sämre. I någon mån kan du kanske styra då? Känner igen att det sociala blir lidande, jag försöker ju också rehabilitera mig och klara ett jobb. Orken går åt till det. Men jag är glad ändå.

    Kommentar av Victoria | november 4, 2010 | Svara

    • Ja.i mitt jobb kan jag styra ganska bra..värre med familjen..vill ju vara med oxå..annars kan jag lika gärna vara själv? Känner samma..att jobbet är viktigt för mig o mitt psykiska välmående även om dt kostar på ”glädjeenergin” till roliga saker.

      Kommentar av moniqas | november 4, 2010 | Svara

  2. Det är svårt att förstå hur det ääär och känns för oss som inte varit där du är … men trött har jag varit … en trötthet som inte går att få bort genom sömn så den blir förlamande.

    Bloggen är fantastisk att ha, tycker jag och nätet … precis som du känner. Då är man med … fastän man inte år så mycket ”ute bland folk” och kan stänga av när man vill själv.

    Ha en fin dag idag!

    Kram!

    Kommentar av Skatan | november 4, 2010 | Svara

    • Krakrakraaaam ** ;D Vet inte om jag har din mailadress? Har du msn? Kanske lättare skicka skatbilderna där? Vi kanske kan ta det via Facebook o meddelande? 🙂

      Kommentar av moniqas | november 4, 2010 | Svara

  3. Har inte tittat in hos dig på rätt länge, men känner igen det du skriver. Min bror drabbades svårt av TBE i juni förra året och har liknande problem som du, förutom div förlamningar och andra fysiska men.

    Som tur är bor han på landet och har nog en ganska lugn tillvaro där, men den korta stund han är på arbetet har han först en diger bilfärd in till city att göra – bara den är fullt tillräcklig för att han ska bli helt slut.

    Tyvärr har han svårt med synen efter sjukdomen, så att locka honom till bloggarnas värld lär inte gå…

    ♥kram♥

    Kommentar av Anni | november 4, 2010 | Svara

  4. Min arbetskamrat reagerar på precis samma sätt och tycker det är väldigt jobbigt. Hon får sortera vilket många gånger är tråkigt.

    Kram

    Kommentar av Znogge | november 6, 2010 | Svara


Kommentera

