Lightyliving

Live now when you are alive

Ledig måndag efter Bokmässan

Åkte ner till Stenungsund på fredagen till min väninna och vi hade en mysig kväll. På lördagen drog vi ner till Göteborg och lyckades hitta en parkeringsplats till slut. Så otroligt mycket folk överallt! Väninnan jobbar på Bokia i Stenungsund och kände massor med förläggare och säljare. Jättekul att få vara med och se hur det är på ”nära håll”

Författaren Ramona Fransson från Tjörn hade lagt ett par ben under sin disk och de rödfläckade skorna stack effektfullt ut. Huu, lite ruggigt men kul!

Vi lyssnade lite på alla möjliga som pratade och handlade chokladpinnar att doppa i kaffet… de var smaksatta med Cointreux.

Roligast av allt vara att höra Sören Olsson och Anders Jakobsson presentera sin troll och boken.

<>

Sen gick vi och käkade lite mat. Det var skönt att sätta sig ned en stund. Kollade lite på grejor vi köpt. Julklappar till barnbarnet blev det ju så klart!

Senare sammanstrålade vi med min man och hans jobbarkompisar som arbetat både fredag och lördag. Vi gick ut på lokal och hade en jätterolig kväll.

På söndan blev det besök på museum, både Naturhistoriska och Sjöfartsmuseet. Intressant. Lite mat och vila sen bar det av hem till Karlskoga igen. Och idag är jag ledig. Och fick vackert väder. Sonen har klippt gräset för sista? gången denna säsong. Jag har satt narcisslökar som kommit från Odla.nu  Härligt med sånt flyt. Jag hann till och med få med ett par bilder på Fotosöndag igår kväll.

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5027111852/in/set-72157624834267858/

http://www.flickr.com/photos/moniqas/5026486127/in/set-72157624834267858/

Temat var ”tio” denna veckan. Jättekul och inspirerande att se alla duktiga och kreativa fotografer. Glada amatörer som vill bli bättre. Härligt! Jag lär mig så mycket av att se.

http://fotosondag.se/bidrag-till-tema-tio-773

Nu ska jag softa i eftermiddag! Tack för det! 🙂

september 27, 2010 - Posted by | energy, Familj, Hälsa, inspiration, photo, pictures, positiv

1 kommentar »

  1. Alltid trevligt att besöka bokmässan även om jag nästan tycker det kan bli för mycket folk!

    Kul med benen 😀

    Kram

    Kommentar av Znogge | september 28, 2010 | Svara


Kommentera

