Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag mitt i månaden september

Det händer saker hela tiden och känns som livet spinner på lite för fort ibland. Min kollega har kraschat sin rygg och kan inte gå knappt. Jag är nu ensam på friskvården en tid och nu är det min tur att försöka kämpa på där som hon fått gjort när varit sjuk och inte orkat med något. Typiskt friskvårdare att kämpa och sen förmana andra att ta det lugnt och att återhämtning är så viktigt. Eller? :/

I söndagens #fotosondag var temat #berattelser  Otroligt många fina bidrag och mitt blev detta

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4982894727/

Vi skulle göra en fyrtyk kallades det, fyra bilder som blev en. Hittade ett ganska bra program på nätet som jag kunde greja i för mitt fotoprogram hittade jag inget som jag kunde få till. Har ju inte Photo Shop,  hade varit lättare att få hjälp då.

Grannens katt har försvunnit och varit borta sen i söndags. Förstår hur jobbigt det måste vara. Har ju varit med om det själv men tack o lov  hittad kattan välbehållen om än uttorkad och hungrig. Det bästa är ju om man får veta hur det är, även om det kan vara ett dystert besked. Ovisshet är hemsk.

Ja, det händer lite här och där. Är glad att jag tagit upp fotandet igen. Nu som det är så mycket enklare att fixa fram kort och sen dela med sig med den digitala tekniken. Jättekul och inspirerande. 🙂

Hoppas ni har det bra och får en fin höst. För nu är det höst trots allt och det är bara att försöka gilla läget. Det är mycket som är bra med hösten också. Särskilt om man gillar att ta kort. Ljuset är ofta mycket behagligare och ger fina skuggor.

september 15, 2010 - Posted by | alternativ, cats, Hälsa, inspiration, photo, pictures | ,

3 kommentarer »

  1. Tyvärr är vi nog många som inte lever som vi lär… Mycket dumt för alla ska vi vara rädda om oss!

    Kram

    Kommentar av Znogge | september 15, 2010 | Svara

  2. Ja du vännen, se nu till att du inte jobbar ihjäl dig, tråkigt med din kollega, hoppas att det inte blir långvarigt.

    Vad fint du gjort med bilderna;)
    kramizzzzz

    Kommentar av gunsan | september 15, 2010 | Svara

  3. Visst är det kul att fota! Många fina bilder har du på bloggen, man längtar tillbaka till sommaren när man kommer in till dig. Även om hösten bjuder på många fina fototillfällen den med 🙂

    Kommentar av Jenny | september 17, 2010 | Svara


Kommentera

