Lightyliving

Live now when you are alive

Första måndagen i september

Daggen i morse bar inga spår av frost för första gången på nästan en vecka. Mina dahlior har klarat sig och till och med frilandstomaterna. Nu ska det ju bli lite varmare igen så jag hoppas på att de hinner mogna till lite mera.

När jag och Älskling var i Skottland på bröllopsfest hade vi verkligen tur med vädret. Glasgow visade sig från sin allra bästa sida med solsken och värme. Tre nätter på Holyday Inn blev en lustfylld tid med långa promenader, varvade med lite drickbart i en uppsjö av olika pubar. Jag hade kameran med och tog en massa kort. Kontrasterna är stora mellan de stora nybyggda glashusen och de gamla skruttiga med träd som börjat växa i trasiga glipor på väggarna.

Bröllopsfesten varade fram till midnatt och avslutades med en ringdans där alla höll varandras händer vilka korsats över bröstet. Kul att få vara med om lite tradition. Brudparet stod i mitten med en tätare ring bestående av män i kilt som var närmast släkt.

Efter en lång resa hem för mig, först tåg till flygplats, sen flyg till Göteborg, sen tåg till Laxå och buss hem till Karlskoga, så var det skönt att öppna dörren hemma. Borta bra men hemma bäst! 🙂

Om ni bläddrar ”older” så får ni se lite bilder jag tagit i Glasgow. 🙂

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4900686363/

Veckans tema i #fotosondag har varit #typografi och jag tog några bilder på sånt också i helgen. Jättekul att vara med i den gruppen och samtidigt lärorikt att se hur mycket kreativt man kan göra av ett tema.

http://www.flickr.com/groups/fotosondag/

Mina bidrag:

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4959631381/in/pool-1381649@N25

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4959630099/in/pool-1381649@N25

Önskar er en bra och fin måndag! 🙂

september 6, 2010 - Posted by | garden, Hälsa, inspiration, pictures, Skönhet och Hälsa, Stroke, terapier, utmaning | ,

2 kommentarer »

  1. Visst är det härligt med lokala oc h nationella traditioner!

    Ha en fin måndag.

    Kram

    Kommentar av Znogge | september 6, 2010 | Svara

  2. Kul med bröllopsfest. Jag har alltif velat åka till skottland, det ska vara så fint där har jag hört=D

    Kommentar av Mia systeryster | september 7, 2010 | Svara


Kommentera

