Lightyliving

Live now when you are alive

Sista måndagen i augusti

Ja nu har hösten då verkligen jagat bort sommaren känns det som. Fast idag skiner solen mellan molnskyarna och när jag var ute och fotograferade lite i trädgården värmde det gott på mina ben.

Jag köpte mig en ny digitalkamera veckan innan vi åkte på bröllopsfesten i Troon utanför Glasgow. Kul att försöka lära sig de olika funktionerna, för när den står på automatisk tar den efter det ljusaste hela tiden och det blir missvisande.

Jag har gått med i Fotosöndag på Flickr och vi får ett tema varje vecka som vi ska försöka hitta fyndiga lösningar på. Några teman: Spegling, Gult, S-kurva och förra veckan trappa. Rätt lustigt hur man börjar se på saker på ett annat sätt allt efter som man vet temat.  Särskilt S-kurva gjorde att jag såg en massa S överallt i formationer. 🙂 Nedan har jag tagit ett kort på vår stentrapp och mitt stenhuvud.

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4938923550/in/pool-fotosondag

Här tolkade jag S-kurva 🙂

http://www.flickr.com/photos/moniqas/4916312945/in/pool-1381649@N25

Imorgon tisdag får vi ett nytt tema att fota och skicka in på söndag! Gå gärna med i Fotosöndag och låt fantasin skena iväg! Jätteskoj och inspirerande!

http://fotosondag.se/

augusti 30, 2010 - Posted by | alternativ, energy, Hälsa, inspiration, pictures, Simple life, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, terapier, utmaning |

5 kommentarer »

  1. Fantastiska bilder som du tagit … och jag kände mig frestad jag med 🙂 att skicka in bilder och gå med i Fotosöndag men hejdade mig.

    Jag kanske skulle försöka göra något bra av allt jag redan börjat på istället. Som att måla lite mer …

    Kramar!

    Kommentar av Skatan | augusti 30, 2010 | Svara

  2. var det en systemkamera? Vi köpte en för ett år sedan, och det var så roligt, och så olikt från en kompaktkamera, att nu vill ingen ta bilder med kompakten. Den känns som en leksak i jämförelse.

    Kommentar av pantheraleo | september 1, 2010 | Svara

  3. Systemkameran kan man byta objektiv på om man vill, alltså använda mer utpräglade vidvinkel el zoomobjektiv. Kompaktkameran har allt inbyggt men är begränsad till en viss grad t ex 35 – 120 mm zoom.. Sen följer det oftast med ett mittemellanobjektiv till en systemkamera som man kan klara sig bra med.

    Kommentar av Moniqa | september 1, 2010 | Svara

  4. Grattis till nya kameran. Det tar ofta lite tid att lära sig…

    Kram

    Kommentar av Znogge | september 1, 2010 | Svara

  5. Vilka härliga foton du tagit;))
    Jag käpte en ny digitalkamera dan före nyårsafton o jag håller fortfarande på att hitta saker som jag inte vetat om;))
    kramizzzzzz

    Kommentar av gunsan | september 1, 2010 | Svara


Kommentera

