Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och nya sommardäck

I morse lät jag min bilverkstad fixa på de nya fina sommardäcken. 5 116 kr kostade de men nu ska de köra mig långa vägar i sommar! Michelin ska ju vara jättebra.

Förra veckan tillbringade jag och min kollega på Marina Tower, Elite hotel, vid Saltsjökvarn i Stockholm. e3education hade ordnat med hälsoconventium för 15:e året i rad. Allt var jättebra arrangerat och många duktiga härliga föreläsare. Fredrik Nyström har precis fått sin tes om hur kolhydrater och fett påverkar lever och insulinsöndringen godkänt genom SBU:s senaste utgåva. http://www.liu.se/forskning/professorer/medfak/nystrom?l=sv När någon frågade om han gav Annica Dahlström rätt med sin kost så svarade han att hans forskning var precis forskning och han ville inte sättas i samband med någon för den utan det var det som var. Fast samtidigt så får ju HFLC-kosten medvind med dessa studier även om ingen vill rekommendera att vräka i sig t ex bacon med en massa salt och annat i. Mat ska vara ren och inte konstlad.

 Nu är vi taggade och fått lite input jag och kollegan. Vi lärde oss även en dans i linedance som vi sen fick visa upp på torsdagsmiddagen vid efterrätten. Vi hade ingen aning om när vi anmälde oss till linedance att vi ses skulle bidra med underhållningen på kvällen. Men men, det gick väl bra. haha.

Michael Södermalm avslutade hälsokonventet med sin föreläsning om Hjärnväg till framgång. Mycket underhållande och tänkvärd föreläsning! http://www.starkare.nu/MainWeb/Home.aspx?CategoryType=Health&CategoryID=115&ContentID=823&ContentTypeID=11

Igår satte jag charlottenlök o gul lök. Har grävt upp lite i landet och tagit bort smultron som spritt sig hej vilt. Ska sätta sallad oxå och sockerärtor och rödbetor. Och squash när värmen kommer.

Idag jobbar jag eftermiddag och hoppas att jag får tid att skriva rent alla anteckningar från föreläsningarna så jag kan berätta om alltsammans vid vår APT på onsdag.

Så här såg vårt lyxiga rum ut!

maj 10, 2010 - Posted by | alternativ, dreams, energy, Hälsa, inspiration, kurser, odla i trädgården, planering, positiv, Skönhet och Hälsa, Skojsigt, stress, Stroke, stroke trötthet värk | , , ,

1 kommentar »

  1. Har precis också köpt nya däck. Varken billigt eller roligt men ack så nödvändigt!

    Kram

    Kommentar av Znogge | maj 11, 2010 | Svara


Kommentera

