Lightyliving

Live now when you are alive

Lite om allt möjligt

När jag åkte skidor där i Cervinia 1978 tänkte jag nog inte på att jag 1983 skulle få föda mitt första efterlängtade gossebarn.  I morron är det 27 år sen han föddes min förstfödde. Åren bara rinner väg och ibland är det som en dans och ibland kippar man nästan efter luft för att man inte hinner med eller orkar det man vill.

Jag har bytt frisyr ett antal gånger och idkat olika sporter men det jag gillar allra mest är slalom och yoga. Det sistnämnda är väl ingen sport egentligen men väl en livsstil som jag försöker anamma. Leva här och nu, i varje ögonblick, och tänk att jag tycker dagarna blir lite längre då.  Frisyren jag har nu är en sorts page som tyvärr börjat bli lite för lång så det är dags för en tur till frissan. Hårfärgen är det inte heller så mycket bevänt med, allt mer grått. Svårt att veta om jag ska spara ut det gråa eller hålla på med slingeriet.

I år är det valår och jag ska rösta som jag gjort de senaste gångerna. Lite spännande att se vad alla lovar och öser ut för löften. Men nån ska betala och det blir alltid i slutänden de som finns flest av, de som tjänar minst.

Nehepp, dags att åka till jobbet och se vad som väntar. När man är friskvårdare så önskar man ju inte nån ska vara sjuk för att man ska jobba.

Ikväll ska jag på shabby chic party hos en väninna. Det ska bli skoj! Får jag se om jag hittar nåt fint till hemmet. 🙂

maj 3, 2010 - Posted by | alternativ, ögon, öron, Barn, beräkningar, berner sennen, birthday, Blommor, body harmony, breathing, candle, cats, Cervinia, children, dancing, dans, den innersta källan, extrem sports, Familj, frisyr | , , , , , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

