Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och Älskling fast i Skottland

Blev ingen hemkomst idag för Älsklingen och frågan ä rom det alls blir i helgen. För även om de kan lyfta från Prestwick så kan de antagligen inte landa i Göteborg. Astrist! Vi som sett fram så mot denna helgen, när han skulle komma hem efter ett års jobb borta med bara varannan helg hemma. Men men, naturen rår ingen på och nu har Moder Jord sagt sitt. Ruskat om och satt stopp för alla flygplansutsläpp några dagar här i norra Europa.

Känns lite läskigt att den andra vulkanen brukat sätta igång förut efter utbrott av den här. Katla, hette väl draken i Astrid Lindgrens boken?

Jag har handlat hem lite gott i alla fall att äta och dricka. Får göra så gott ja kan för att lätta upp stämningen lite. 🙂 Han sitter ju inte i sjön i alla fall. Det ordnar sig!

Igår var jag till mitt lilla barnbarn och vi lekte och läste i pekböcker. En liten promenad i affären hann vi också med. Den lille fyller 1 år i maj och har önskat sig en sandlåda. Min son hade precis sett en fin på Blocket som var färdigbehandlad och jag sa att den kunde lille få från Farmor o min Älskling.

Ja så var det då fredag och några dagar ledig. Ha de så gott! :))

april 16, 2010 - Posted by | Uncategorized |

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

