Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag och äntligen sovit som en stock

La mig på spikmattan en stund innan jag skulle sova och det gjorde susen för att komma ner i sömnläge i hela kroppen. Ibland hjälper dock inte ens det när hjärnan är för speedad och för mycket hänt omkring mig. Men nu fick jag äntligen en sån där sovagotthelanatten. Känner mig helt mosig.

Ute skiner solen och det verkar som det ska bli en skapligt fin dag! Tyckte mig se att de hotade med lite moln och skurar. Jobbar eftermiddag i dag och har två yogagrupper i Medicinska yoga. Näst sista gången för denna terminen och vi håller på med Startpaket 2. Med ryggböjningar av olika slag o rörelser för axlar samt eldandning. Jätteskönt program.

Igår kväll gjorde jag en exfoliering igen med produktprovet jag fick med mig från salongen jag var på och fick ansiktsbehandling. Faktiskt att huden fått mera spänst. Härligt! Men måste ha solskyddsfaktor 20 på mig för att skydda huden. Men vad gör väl det?? 🙂 Ska i alla fall köpa på mig några produkter av hennes sortiment. Först och främst den där skyddande solfaktorskrämen. Sen rengöring och exfolieringsgrejen o dagcremen. Får dock bli en produkt i taget eftersom det är dyra grejor. Men vet ju sen jag jobbade med Madame Chic att när det är så verksamma outspädda produkter då blir det dyrt. Och man slipper betala för en massa vätska som bara är utfyllnad.

Nu är det tisdag och idag kommer det en journalist från Byggnadsarbetaren till Älsklingen och bygget han jobbar på i Glasgow. Jättekul! Älskling skickade in en bild till en fototävling de hade i tidningen och den kom med i förra numret. De blev intresserade av att han jobbar med ett så stort projekt! Så nu får vi se vad som kommer i tidningen!

http://www.glasgowmuseums.com/venue/index.cfm?venueid=7

Utsikt en frostig morron på bygget

Och på fredag kommer Älsklingen hem igen för att jobba hemma!! Nästan ett års bortajobb är slut. Känns jätteskönt fast året gått ganska snabbt ändå.

Nu skajag fixa till mig lite och sen gå ut en runda i trädgården. Finns nog många små blommor som kikar upp nu med lite förskrämda skott. 🙂

april 13, 2010 - Posted by | energy, Familj, garden, Hälsa, inspiration, yoga | ,

1 kommentar »

  1. SV. tack du goa Moniqa. Vilka härliga vårliga bilder du har här på din sida, hos oss är det fortfarande en massa snö, men man börjar kunna ana att det är nåt som händer där under snön;))
    Ha en toppendag;)) kramizzzzzz

    Kommentar av gun | april 13, 2010 | Svara


Kommentera

