Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag efter Påskhelg

Sov oroligt när jag till slut somnade. Hjärtklappning eller snarare hårda hjärtslag höll mig vaken. Hjälpte inte med lugna andetag eller avspänningsövningar. Känner mig lite yr. Kanske Levaxinet som spökar? Kanske behöver ta ner dosen lite? Eller också har det blivit för mycket för mig med ledighet och roliga stunder med mina kära?

Skit att jag ska bli så här när jag är ledig och ska hämta kraft. Känns som jag skulle behöva semester i ensamhet i en koja i skogen. Orkar inte med det röriga runt omkring mig. Samtidigt längtar jag efter att Älsklingen ska komma hem igen och börja jobba på hemmaplan. Tar nog mer på mig än jag förstår med dessa ständiga avsked när han åker. Och glädje när han kommer hem några dagar. *suck* Men nu så är det bara 10 dagar så är det över! :))

I går fick jag se ett klipp på när amerikanska soldater skjuter ner människor som de påstår har gevär men detär kameraväskor. Kanske det som satt sig i hjärtat? Hur rått de kan resonera när de siktar på levande människor. Och sen när de skjutit att det ser ”nice” ut?!?!? Vidrigt!! Rena mordet och avrättningen. Att det sen är barn med i bilen som kommer till undsättning för att hjälpa den person som fortfarande är vid liv, är ingen förmildrande omständighet utan de tycker att de får skylla sig själva som tar med sig dom.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6899971.ab

Här är klippet fullständigt

http://collateralmurder.com/

Ja, kanske inte konstigt man mår dåligt när man sett sån kallblodig aktion??

I trädgården har i alla fall de flesta vårlökar av olika slag tagit sig upp ur den kalla jorden och jag hyllar våren som är så fantastisk här i Norden. Lika fascinerande varje år. Tack för att jag får uppleva det!

Ha en bra tisdag och var rädda om er! ❤

april 6, 2010 - Posted by | Barn, beräkningar, children, explosion, Hälsa, odla i trädgården, pictures, Skönhet och Hälsa, Stroke, stroke trötthet värk, våren, yoga må bra | , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

