Lightyliving

Live now when you are alive

Lite fler dikter jag skrivit

Ibland så

Ja, ibland så tar hjärtat såna skutt
Särskilt när jag ser din blick
när dina ögon möter mina

Värmen från din arm
som håller om min midja
länkar samman vår energi

Ibland är verkligheten overklig
eller är det en saga som är sann

Guldkorn

Tänk att vi är två

som försöker vara ett

Hur lätt vi glömmer

våra själars önskningar

i jakten på fulländning

Enhet och helhet

i kärlekens eviga cirkel

Perfektion hör inte hemma

i det kärleksfulla

Där får alla skavanker plats

Blir till guldkorn i livets skola

Nyss

Nyss, alldeles nyss
var du ju här
Dina mjuka armar
med guldskimrande strån
som ömt höll om min ängsliga rygg

Nu är saknadens stora hål
fyllt med vemodiga tankar

När ses vi igen?

Sa jag är glad för att du finns?
Hörde du den kärleksfulla tonen?
Eller var din närvaro någon annanstans?

Tilliten

Vetskap lämnar ibland horisonten
på flykt undan ljuset
Smyger undan i snårskog
av lögner
Lätt är att snubbla
Tappa fotfästet en stund

Kärleksfullhet mot jaget
lättar upp vägen
Tar hand om oron som gnager
Bereder styrka i svaga aningar
Tilliten till livet och något som är större
gör vägen lättare att gå

Ge mig ord

 
Orden räcker inte till
när min kärleks febertoppar
vill bli baddade
av din svala smeksamma hand
Den varliga som läker såriga kanter
i mitt hjärta
Din röst som leder tankarna på vägar
jag inte trodde fanns
ger mig anledning att stappla framåt
Snart kan jag gå upprätt
jag känner det så intensivt
Ge mig ord som räcker till
Raka övertygande
inlindade i rosa molndun

 

Om jag var

Om jag var ett litet löv
som flög iväg med vindens fart
skulle jag rikta in mig på dig
där du står och fryser.

Kila in mellan kragen
och din veka nackes fjun
Njuta av det mjuka
som är du

Om du slängde bort mig då
kunde jag vissna nöjd
med din doft i vissnad klorofyll

april 5, 2010 - Posted by | breathing, Hälsa, love, poesi |

1 kommentar »

  1. Så fina!

    Kommentar av Jenny | april 6, 2010 | Svara


Kommentera

