Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och nästan helg

Ja, så känns det, är lite seg i dag efter gårkvällens tv-tittande och min upprördhet av hur människor beter sig. Jag tänker då naturligtvis på SVT:s inslag om hur en hel ort förstör livet för en 14-årig flicka som blivit våldtagen och misstrodd trots att förövaren var dömd av till o med hovrätt. Och erkänt!!

Får den där känslan av att häxprocesser fortfarande existerar och det är tur vi inte får bränna kvinnor på bål längre. Usch!

Jag har inte skrivit något på bloggen på länge men förra veckan var jag, Älsklingen och den engelska familjen till Näsfjället och hade en mysig avslutning på veckan. Den engelske mannen hade aldrig stått på ett par skidor och invigdes i detta och klarade sig med bravur! Älsklingen lika så som inte hade åkt sen han var runt 20 år, men det är väl som när man lärt sig cykla, har man gjort det så kan man och det är bara lite träning som krävs för att ta sig nerför backen.

Jag åkte till och med i svarta pister och fixade det. Åkte jättemycket slalom förr men trodde inte att jag skulle orka åka så pass nu förtiden. Tror det var 1993 jag åkte sist? Det roligaste av allt var att Älsklingen tyckte det var så roligt att han vill åka fler gånger. Förut har han varit lite så där avvaktande och inte direkt tyckt att vi ska åka på vintersemester men nu så!! *hihi*

Snön är seg här och än ligger några decimeter kvar på gräsmattorna. Himlans vad trögt att få till lite vårigt. Och nästa veckan är påskvecka. Jag har handlat hem lite nya grejor, i lite limegröna nyanser och försökt få till livet vårigt. Ska putsa köksfönster och sätta upp gardiner som piggar upp. Lite projekt i helgen blir det. 🙂

Nu äre dags att ta itu med morronsysslorna och sen iväg till jobbet. Ha en fin dag! 🙂 kram

mars 25, 2010 - Posted by | Familj, Hälsa, positiv, Skönhet och Hälsa, Stroke, våren | , ,

2 kommentarer »

  1. Ja jag var också upprörd … och ääär upprörd hur ”vanliga” människor kan förvandlas till ”mobb” och ja … vi lever ju inte på medeltiden men man kan verkligen undra. Och vilken rektor!

    Jag hoppas verkligen att många många såg programmet och fick sig en rejäl tankeställare.

    Vilket civilkurage offrets väninna hade förresten. Lite mera av det ”djävlar anamma” som hon har skulle inte skada lite varstans.

    kramar!

    Kommentar av Skatan | mars 25, 2010 | Svara

    • Ja, det var hemskt o vidrigt att se! På twitter glödde det igår kväll och har fortsatt under dagen. Så många som inte såg deti går har kollat på SVT-play och förfasas idag.
      kramar

      Kommentar av moniqas | mars 25, 2010 | Svara


Kommentera

