Lightyliving

Live now when you are alive

Jag älskar…

Jag älskar som bara en kan älska som varit lämnad
Lämnad åt frusenhet och tillplattad
av smärtsamma lögner
som mitt hjärta gått på
helt omdömeslöst kan tyckas
men allt ses inte från första stunden

Jag älskar som bara den gör som trott på evighet
men sett evigheten krympa till veckoslut
känt iskristaller splittras i hjärtat
när hotets köld dragit fram

Jag älskar dig för att du låter dåtiden vara dåtid
och morgondagen få födas odrömd
odömd
Jag älskar dig för att du finns för mig nu
och låter min sårbarhet läka
värmer mina frusna vrår
Jag älskar

Moniqa Klintestrand Öberg

mars 10, 2010 - Posted by | Dikter, inspiration, love, poesi dikter, positiv, Simple life, Skönhet och Hälsa |

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

