Lightyliving

Live now when you are alive

Torsdag och febern neråt

Ja,idag är jag bara lite lätt febrig och är så där öm på skinnet men känner mig mycklet bättre. Skönt att kroppen är så fantatisk och läker även fast man känner sig så otroligt dålig. Det är något att glädjas åt! 🙂

Ute skiner solen och det verkar vara fantastiskt. Ska gåut på trappen och känna av luften men är lite rädd om mina luftrör än. Vill inte det halsonda ska krypa neråt.

Idag kom min svägerska på en fika efter att hon varit och kontrollerat sin opererade höft. Tänk vilken skillnade det blivit för henne med den nya leden. Hon kan sova en hel natt! Lycka! Än en gång förundran över hur man kan göra med kroppen och få läkning.

På twitter diskuteras väldeliga om RUT-avdraget och statistiken om de olika sidornas uträkningar. Jag tycker att statistik det kan man använda till mycket och få precis till det man vill. Beror ju helt på vad man bygger upp det på och vilket resultat man vill ha.

Man kan ju säga att 20 procent är arbetslösa men också att att 80% har ett jobb. Vilket låter bäst?

Såg statistiken från SCB visade att  0,4 promille med årsinkomst under 200.000. och ca 7 % höginkomsttagare har anlitat RUT-avdraget.

Näringslivets statistik redovisas i DN och ter sig lite annorlunda.

I min värld så känns det så overkligt att man ska ha någon som kommer hem och städar åt mig så länge jag är frisk och kan det själv. Varför ska man ha ett liv som innebär att man inte hinner vara i hemmet och ta hand om det som man har byggt upp? Visst har man önskat någon gång när barnen var små att det varit städat när man kom hem men då skulle inte ens ett 50%-igt bidrag ha hjälpt mig. Ibland hade man ju knappt råd med diskmedel?? Ja, nästan i alla fall.

Idag har säkert många ensamstående med barn det lika knapert för i takt med att vi får mer pengar så kostar allt mer. Och man ska ha mer för att passa in. Barn i dag är ett stort mål för de som säljer grejor.

Nej, svårt att veta vad som är rätt. Jag försöker se till det som är omkring mig själv och utgå från det i första hand, det är ju den verklighet jag lever i. sen i min närhet, barnen, föräldrar. släkt och vänner. Hur drabbas de av de olika synsätten på hur ett samhälle ska styras? Hur blir deras verklighet vid olika förändringar, vid sjukdom, arbetslöshet, skola, boende?

Ja, viktigt och svårt. Tror att det som inte är bra för oss får oss bli likgiltiga och inger hopplöshet. Det gäller att se vad det beror på!

mars 4, 2010 - Posted by | alternativ, Barn, beräkningar, Familj, inspiration, planering, Skönhet och Hälsa | ,

3 kommentarer »

  1. Mycket av den sortens arbete uföres annars svart så då tycker jag helt klart detta är att föredra.

    Kram!

    Kommentar av Znogge | mars 4, 2010 | Svara

  2. Hoppas att febern är helt borta i morgon för din del =)

    Kommentar av Molly | mars 4, 2010 | Svara

  3. Hej!! 🙂

    Det var längesedan jag var här inne och läste hos dig.

    Jag har också skrivit om Rut avdraget. Jag tycker att det ska vara kvar. Det ger ändå oss vanliga en möjlighet att faktiskt få hjälp i hemmet om man behöver. 🙂 Och att många har fått jobb tack vare avdraget kan väl endast vara bra. Fast jag är ju inte så insatt i det hela..

    Läser att du har feber. Hoppas att du kryar på dig vännen! Inatt hade min minsting feber och sov bara några timmar.. Känner mig så trött idag.

    Ha en fin dag!

    Många kramar från mig!

    //Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 5, 2010 | Svara


Kommentera

