Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och snö snö snö

Fick skotta fram bilen i drivorna i morse. Halvmetersdrivor i stråk över infarten. Tur det är lätt snö, och det gällde att kasta den åt rätt håll i blåsten för annars kom den tillbaka så ”fint” i ansiktet. Undrar om jag kommer att kunna åka in hemma när jag kommer hem sen? När plogbilarna gjort sitt?

På Brickegårdens Vårdcentral har jag en fantastisk läkare som verkligen ger service! Han ringde upp igår och sa att min lungröntgen varit helt bra!!! #lycka  Ja, skönt att det läkt ut ordentligt och inga mörka fläckar fanns på mina lungor!!!! Tack, tack, tack, tack, tack!!   För det är lika viktigt att man får reda på att det är bra som att det skulle vara något fel. Tack än en gång!

Är lite trött efter gårdagskvällens spännande OS-tävlande med Anja Pärsson. Tänk att kvinnan kan orkar vill prestera det hon gjort!! Läste en del inlägg på Aftonbladets kommentarer och en sa att vore det ”han” skulle han inte gått ur sängen nästa dag hehe. På Twitter sa någon också att : ska det krävas en medalj och en supervurpa för att Anja ska få den plats i svenska folkets hjärta som hon förtjänar?  

Ja, lite tänkvärt det där. Anja Pärssons fighting spirit är verkligen något att beundra! Heja heja!! Du är så bäst!!!

Idag är det fredag och jag känner att det var tur jag handlade igår eftermiddag. Skönt att slippa trängas idag. Ska bara fixa presenten till min underbara svärdotter som fyller år på söndag! Min mor och jag ska ta oss till Örebro och hälsa på den goa fina lilla familjen och jag får ju även träffa mitt lilla hjärtegull, barnbarnet Noa, den lille krabaten som nu kan krypa omkring som bara den! hihi..har fått små filmsnuttar på det stora som händer hela tiden. Underbart med tekniken som kan ge såna upplevelser och delaktighet!  Han blev 9 månader igår, jisses vad tiden går fort!

Hoppas ni får en finfredag trots all snö! Än är det vinter kvar säger mor! 🙂

kram kram

februari 19, 2010 - Posted by | Barn, birthday, children, Familj, planering, Skönhet och Hälsa, Stroke, winter | , ,

1 kommentar »

  1. Skönt att dina lungor såg bra ut. Ha nu en fin helg!

    Kommentar av Znogge | februari 19, 2010 | Svara


Kommentera

