Lightyliving

Live now when you are alive

Trött trött, mätt mätt

Slutade jobbet och handlade på hemvägen. Spårigt i snön, då kan framhjulsdrift vara lite lurigt. Vill gärna dra åt sidorna. Gäller att åka på höa växlar så det inte spinner.

Vid infarten till huset fastnade jag i snöplogkanten och fick trixa en bra stund men till slut så gick det, fast bilen ville köra nästan på tvären in. Skönt att få lasta ur bilen och komma in ochta av sig jobbardressen. Kattan jamade och sa välkommen kära matte. Det är jag övertygad om. 😀
Läser runt lite om vad som hänt i Aftonbladet men tycker det står samma hela tiden, bråk, osämja, snökaos, you name it. Lätt att glömma bort att det döljer sig människoliv bakom alla artiklar och händelser.

Dagens lunch blev omelett med grönsaker och brieost till. Ett stort glas mjölk, och nu skriker hjärnan på att få vila i tystnad efter dagens intryck. Förr tänkte jag aldrig på hur mycket ljud det är överallt. Efter stroken är det ständigt ljud ljud ljud som tränger sig på..kan inte stänga av! Gaaah!
Kanske skulle göra slag i saken och skaffa mig hörlurar som spelar tystnad??  det jobbigaste att vänja sig vid när det är tyst är att hela tiden höra sina hjärtslag. Men försöker tänka positivt på hjärtat och hur vänligt och envist det jobbar på. Vilken härlig underbar maskin som bor där i bröstet. 🙂

Jaja, får vara glad och nöjd med att jag inte har förkalkningar i kranskärl och annat skräp. Proppen i hjärnan var ”bara” något som släppte och ingen vet egentligen varför?

Sova sova sova…..så ja..  ZZZzzzzzzzzzzzz

februari 4, 2010 - Posted by | breathing, Simple life, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, winter |

5 kommentarer »

  1. Vi har hörlurar på min skola men många av barnen tycker att bakgrundsljudet blir mera besvärande då. Fast det finns kanske bättre modeller än våra…

    Kommentar av Znogge | februari 4, 2010 | Svara

  2. Det är väl bra att den ”bara” släppte? Eller?

    /Anna, som hittade in hit via Twitter

    Kommentar av Anna Drott | februari 5, 2010 | Svara

  3. Vilket himla fint självporträtt!!! Kramen på dig!

    Kommentar av carola | februari 7, 2010 | Svara

  4. Vacker bild! Har du målat den? Mycket och läsa här hos dig så jag blev kvar en stund på morgonen, det är jag glad för 🙂

    Kommentar av Jenny | februari 15, 2010 | Svara

    • Hej och tack! Nej det är ett kort som jag gjorde om i PS som målning..trixade lite..tyckte det blev ganska bra .inte alla kort som passar för det.
      Kul att du hittade nåt sompassade. jag gillar att hitta grejor som jag gillar och dela med mig. Ha en fin måndag!! 🙂

      Kommentar av moniqas | februari 15, 2010 | Svara


Kommentera

