Lightyliving

Live now when you are alive

Lördag och isfrost

Tog lite bilder men det är så kallt och besvärligt med fingervantarna på.

Solskenet har varit välkommet trots kylan. Ljuset nästan gör ont i kroppen. Men jag vänjer mig fort! 🙂

I morgon ska jag hälsa på barnbarnet och son och sonhustru. Vi ska ta en tur på stan. Får se om vi hittar något vi vill ha. Annars är det rätt skönt att vandra runt lite utan krav.

Idag bakade jag en kaka som inte innehåller vetemjöl, utan mandelmjöl i stället. Den blev jättegod. Det stod man skulle ha i typ pepparkakskryddor men jag tog kakaovariant i stället.

Här finns receptet!

http://airamsmat.webblogg.se/category/recept.html

Mandelmjöl finns inte överallt men har blivit vanligare. Annars kan man göra själv som jag gjorde, 4 dl blir det av en påse mandel. Bara mala på 🙂

Ikväll ska jag titta på Grabben i graven bredvid. Har sett den flera gånger men hittar just inget annat sevärt på TV, trist! Mins när jag och Älsklingen såg den första gången, det var på bio och vi gick därifrån efteråt med ett leende på utanpå och inuti för det var en så underbar film. Inte många filmer man känner så för.

Nu ska jag ta itu med maten. Tog fram ett 2-kilos köttfärspaket ur frysen. Ska göra en megagryta med köttfärssås. Bra att ha i veckan. Fryser in i portioner så är det bara att ta till det jag känner för.

Ha en fin lördag! 🙂

januari 30, 2010 - Posted by | Barn, Familj, inspiration, pictures, Skönhet och Hälsa, Stroke, winter | ,

2 kommentarer »

  1. Vilka vackra vinterbilder! Men i ärlighetens namn behöver det inte snöa mer för min del…

    Kram

    Kommentar av Znogge | februari 1, 2010 | Svara

    • Nej nu får det gärna börja bli lite skönt solsken! Sitta mot en husvägg, njuta av takdropp! 😀

      Kommentar av Moniqa | februari 2, 2010 | Svara


Kommentera

