Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och ljust vid 8-tiden!

Ja det är härligt att ljuset börjar komma tillbaka! Solen är lite blek mellan de kalla molnen men syns ändå, som ett löfte, jag är här!

I morse vaknade sonen och sa att han drömt en mardröm. Han hade åkt i ett flygplan och det störtat och det var ett fruktansvärt dån och ljus. Hemskt! Läste sen i Aftonbladet att ett plan störtat i Medelhavet. Spooky!

Imorse väckte kattan mig igen genom att rycka i mina lugghår. Vilken grej hon kommit på!! hihi. Jaja, var ju bara att gå upp men klockan var ju 7 så det var okej. Jobbar eftermiddag och kan ta det lugnt på förmiddagen.  Ska skjutsa min mor på hemvägen för hon behöver handla lite.

Helgen har varit mysig med min Älskling och nu är han tillbaka i Glasgow. Bara någon månad till sen så kommer han hem igen och jobbar på  hemmaplan. Både han och jag längtar till att ordningen ska återställas. Har varit en nyttig tid för oss båda och gjort att vi uppskattar varandra på ett helt annat sätt.  Underbart!

Inatt rev en dovhjort ner fågelmatargrejen som  hängde i äppelträdet. Ville väl åt fröna? Får hänga upp det högre antar jag för att det ska få vara ifred. Härär en grupp på minst 10 hjortar som invaderar trädgården så gott som varje dag. De är egentligen från Björkborns område men har lärt sig ta sig ut och jag tror ingen är så noga med att de ska vara där? Trist bara att de ska trängas med bilar och folk här i villakvarter. är knappast naturlig plats för dom. Men det är bara på vintern annars håller de till i skogen mera norr ut.

januari 25, 2010 - Posted by | cats, children, Familj, love, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke

1 kommentar »

  1. Visst är det skönt att det börjar bli ljusare. Det märks redan tycker jag. Inte dumt alls. Snart vår…

    Kram

    Kommentar av Znogge | januari 25, 2010 | Svara


Kommentera

