Lightyliving

Live now when you are alive

Onsdag, fm-jobb och en dag närmre våren

Har jobbat denna vecka efter en tids sjukdom och det känns bra att komma igång. Igår startade jag inträning av programmet till yogan, en hel del att sätta sig in i, även om jag kan dem så är det skillnad att förmedla allt i ord. När deltagaren ligger och ska följa med är det viktig att jag förklarar lättförståeligt vad som ska göras så hon slipper titta, bara kan blunda och fokusera. det bästa sättet att träna in är att göra passet och samtidigt prata och känna efter, vad är det i den här rörelsen jag behöver säga för att det ska kännas rätt och tänka på när jag gör den. det är de små detaljerna som gör skillnad,, spänner jag mig onödigt på fel ställen kan funktionen i rörelsen gå förlorad.

Idag ska vi ha APT-möte och få information om vad som är på G. Bra att vi har det tycker jag. Viktigt att veta fakta när så mycket händer, för det blir mycket rykten i omlopp. Det är  inte bra. Även om en del säger ingen rök utan eld.

Den här vintern verkar bli en ”riktig” vinter. Snön kom i tid och minusgraderna stannar kvar. Inte en mild dag än med plusgrader. Snart är det Karl som har namnsdag och så sas det att det är första dagen som cykellyset inte behöver vara på när man cyklar hem på eftermiddagen. Alltså om man slutar före halv 5.

Stararna är här också sen nån vecka och käkar det de hittar vid fågelbordet. Tycker det är märkligt att de är här redan. Eller har de aldrig gett sig iväg? Jag har för mig de brukar flytta en bit söderut. Detär ju därför det brukar sägas att efter sju snöfall efter starens ankomst.. eller s k Gökdõttar kommer försommaren ordentligt. Ska det bli försommar i april kanske?

Enligt

januari 20, 2010 - Posted by | 1 yoga, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, tänkvärt, trötthet, winter, yoga må bra | ,

4 kommentarer »

  1. Skönt att vara ”på benen” igen. Hoppas att det har gått bra …

    Jag gillar också att det är vinter (det behöver ju inte vara isande kallt för det. Men vinter med snö i alla fall) Kul läsning i Bondepraktikan.

    Vi går ju mot ljusare tider …

    Kramar!

    Kommentar av Skatan | januari 20, 2010 | Svara

    • Ja tack och lov, ljuset gör så mycket för att jag ska må bra! Gillar oxå att läsa såna där gamla ”vetenskaper” 🙂 kraam

      Kommentar av moniqas | januari 20, 2010 | Svara

  2. Så skönt för dig att vara igång igen. Skynda långsamt bara så att du får tillbaka krafterna ordentligt!

    Kram

    Kommentar av Znogge | januari 20, 2010 | Svara

    • Tack snälla, jag lovar att ta det varligt! Detär så härligt att må bättre, ja nästan helt bra. Lite darr i benen vid ansträngning men det tar sig :-))
      kram

      Kommentar av moniqas | januari 20, 2010 | Svara


Kommentera

