Lightyliving

Live now when you are alive

Fredag och sovmorgon

Ja, vaknade inte förrän halv 9 idag, Nästan lite omtöcknad. Är nog för penicillinet gått ur kroppen och det börjat arbeta i immunförsvaret igen. Skönt i alla fall att få sova. Det är bara själva insomningen nu som är lite besvärlig. Men det kommer det med!

I helgen ska jag ge mig ut lite bland folk för att känna av hur pass stresstålig jag är med lite liv omkring mig. Är ju lite skillnad att gå hemma i lugn och ro med kattan som jamar lite och stökar ibland. I morse tog hon en stackars stare som väl var halv utsvulten.  De brukar väl inte vara kvar här över vinter? Har inte sett några förr om åren i allafall. Det var ett väldans flaxande här inne innan vi jag och sonen fick tag i kattan och fågeln. Den satte vi ut på trappan och den verkade hämta sig och flög i väg efter en stund. Kära nån, rena djungellivet.

Känner mig annars rätt så skaplig. Ska ta en promenad också och se hur pass andningen hämtat sig. Inte så kallt nu utan -4 grader. Perfekt väder. Dock ingen sol i sikte. Fast rimfrosten är väldigt vacker  nu.

Hoppas ni får en fin fredagkväll! Jag ska heja på Gudrun Schyman ikväll! Tycker hon är en jättekul och trevlig kvinna! Heja heja!

Kram kram  🙂

januari 15, 2010 - Posted by | alternativ, breathing, cats, Familj, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, trötthet, winter |

1 kommentar »

  1. Hej Moniqa!

    Hoppas det känns bra att vimla lite idag.
    Så fint att fågeln kunde räddas. Tror inte jag skulle kunna ha katt, för tänk om den tog en mus…hu!

    Kram o ha det bra idag!

    Kommentar av madonnan | januari 16, 2010 | Svara


Kommentera

