Lightyliving

Live now when you are alive

Tisdag, något mildare

I morse vaknade jag först 7.50, sovit i 7 timmar i sträck på väldigt länge, fick hosta igång mig men sen så känns det bra. Är fortfarande lite darrig i benen vid ansträngning. Men det blir bättre och bättre!! 🙂

Kissemissan har varit ute några gånger och kollar på fåglar som börjat kvittra i solen. Nästan lite vårkänsla faktiskt! Älsklingen ringde från Glasgow och sa att han väckts av en fågelkonsert redan vid 4-tiden i morse. Där är 4+ ute.

Har twittrat lite på morronen och kollat in lite olika inlägg om det där Skitsnacket med moderaten, som lagt ut på sin Facebooksida. Finns många olika åsikter om det. Jag tycker nog att han valt ett oseröst sätt att uttala sig om det hela. Skapar en massa dåliga vibbar.

Skitsnack elr? RT @evalenajansson läser @M_Gelin s debattartike i @Expressen http://tinyurl.com/ycgu3y7 apropå att skriva det man tänker

Igår köpte jag en bukett med liljor som är  limegröna och sen blir vita. Ställde den i köket och nu är den så vacker. Hade först tänkt köpa tulpaner men de var slut. Härligt med lite färska fräscha blommor. Ska se till att ha det från och med nu, tills de riktiga blommorna börjar blomma här i trädgården.

Annars försöker jag ta det lugnt och göra bara sånt jag tycker är trevligt för att stärka mig. Testar lite att gå snabbt uppför trappan till övervåningen för att kolla hur benen reagerar. Än är de lite svaga men det går bättre och bättre!! :-))

Ha en fin dag och grattis till er som kan vara ute och promenera i solskenet! Önskar jag fixade kalluften och kunde ta en långpromenad!

*kraam**

januari 12, 2010 - Posted by | Blommor, Skönhet och Hälsa, stress, Stroke, test, trötthet | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

