Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och sjukskriven

Har nu avslutat penicillinkuren och lungorna verkar ha läkt, har bara lite slemhosta. Nu är det ”bara” att hämta tillbaka krafterna. En sån här pärs är verkligen knäckande. Långledighet blev sjukledighet. Jaja, men nu så får jag ta en dag i taget och försöka så sakteliga vända åter till världen. Vore skönt om den här hemska kylan ville ge sig. Som det är nu blir det inte tal om några promenader heller. Gör ont i luftrören bara att gå från bilen till affären.

Maken är tillbaka i Glasgow men nu börjar nedräkning. Förhoppningsvis är bygget klart feb – mars och han börjar jobba på hemmaplan igen. Året har gått ganska fort ändå men visst har det varit jobbigt också för oss. Och den högre lönen går åt till dubbelbosättning och höga telefonräkningar..hehe. I alla fall kul att han fått vara med om en sån grej och sen lär han sig prata skotska..supersexigt!

Min mor är också på bättringsvägen som tur är. Skönt jag fick iväg henne till vårdcentralen i tid så hon inte väntade lika länge som jag. Hennes värde var nästan lika högt som mitt.

Kissemissen här går och gnäller och vill ut men ändrar sig när kylan väller in från den öppnade dörren. Stackarn, hon blir så rastlös. Får igång henne lite att leka men tror hon saknar sin syster fortfarande. Det gör jag också. Lilla Bassan, att det skulle sluta så för dig. Suck. Men det är som det är med det.

Vi har en massa hjortar här som kommer och invaderar trädgården om nätterna. Filmade när Shirley satt och spejade på en vid skogskanten. Verkade nästan som hon smög på den och skulle anfalla. hihi..va snopen den skulle blivit då!?!?  Filmade lite av det som jag ska lägga upp vid ett senare tillfälle.

Nu villjag bli frisk så jag kan få träffa mitt lilla barnbarn. Får abstinens!! Han försöker krypa nu men har inte kommit på hur han ska få bort ena benet som är i vägen. Lille sötisen. 🙂

Hoppas ni får en fin måndag och att allt blir som ni vill! Var rädda om er! kram

januari 11, 2010 - Posted by | breathing, cats, Skönhet och Hälsa | , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

