Lightyliving

Live now when you are alive

Nytt År som börjar lunginflammation

Ja, jag var på vårdcentralen på eftermiddan på  nyårsaftonen. Haft feber i flera dagar och andningssvårigheter. Läkaren sa attjag har lunginflammation och jag fick pc och hostmedicin. Idag så ringde jag min vårdcentral och fick träffa min vanliga läkare och fick kollat att det går åt rätt håll med lungorna. Jag fortfarande inte ligga ner för det täpper ihop utan får sitta och sitta ochsitta. Proverna som varit skyhöga hade gått ner till drygt hälften men är på tok för höga än. Men de sjunker i alla fall. Jag fick utskrivet medicin till att inhalera så får jag se om det blir lättare att andas. Ärhelt slut som artist och människa känns det nu. Sa förut till Älsklingen att tänk för nån vecka sen…då var jag så himla frisk och stark…men var nog tur jag lagt ner tid på träning så jag hade nån kondition att ta till. Nu är den i alla fal helt väck.
Yogaandningen gör nog sitt till att jag trots allt inte är ännu sämre. Men mot den kämpiga utandningen hjälper det inte.

Blev sjukskriven som tur var så jag slipper använda mina semesterdagar till att vara så sjuk. Älsklingen har också fått pc för sina bihåloroch är oxå krasslig. Trist när vi äntligen ska vara tillsammans. Men väl tur också. Nog varit ännu värre om han varit helt frisk och jag så sjuk. Försöker att se nåt positivt i det märker ni va?

Ute är kallt som tusan och skönt med den goa vedvärmen inne. Mina händer och fötter är som is hela tiden..jag som brukar ha såna varma händer,.. men det kommer säkert tillbaka när jag mår bättre.

Hoppas ni fått vara friska och kunnat njuta av era ledigheter. Det verkar som många fått feber nu.   *kram*

januari 4, 2010 - Posted by | breathing, Familj, Skönhet och Hälsa, winter |

3 kommentarer »

  1. Det var verkligen ingen bra start på det nya året för din del. Hoppas i alla fall att du snart känner dig bättre igen.

    Många kramar!

    Kommentar av Znogge | januari 4, 2010 | Svara

  2. lunginflammation låter inte bra alls. hoppas det går över snabbt.

    Kommentar av pantheraleo | januari 5, 2010 | Svara

  3. Tur det finns medicin…!
    Trist att ni blev sjuka just nu, men krya på er ordentligt nu.

    Kram

    Kommentar av madonnan | januari 6, 2010 | Svara


Kommentera

