Lightyliving

Live now when you are alive

Lördag, kallt kallt

När jag åkte tillÖrebro på förmiddagen stod termometern i bilen på minus 18 grader. Huu..var kallt innan värmen kom!

Hälsade på mitt barnbarn och hade mysigt några timmar. Han har blivit så stor och sitter själv nu. Pappan och han spelade på varsin gitarr..pling plong..så kul! Ja kära  nån var kärt det är! 🙂

På eftermiddagen var jag och mor på kyrkogårdenoch  tände ljus på gravarna. Var väldigt vackert i skymningen med alla ljusen och snön som verkligen gnistrar.

Nu håller jag på och frostar av frysen. Lika bra att passa på när kylan hjälper till att hålla det frysta kallt ute. Sen får jag utrensat sånt som gömt sig kvar. Blir bra plats för det som komma skall. Har tänkt steka en massa köttbullar och frysa in. Skönt att slippa stå med det oset i jul. Då är det goare att det doftar annat! 🙂

Ha en skön lördagkväll! 🙂 kram

december 19, 2009 - Posted by | Barn, children, Familj |

4 kommentarer »

  1. Ja, det är sååå skoj att hälsa på sitt barnbarn… 🙂 Föräldrarna kommer liksom i andra hand! Haha! Tur att de inte blir svartsjuka! 😀

    Jag har självavfrostande frys jag… Det är himla skönt det! Kramis

    Kommentar av Filuran | december 19, 2009 | Svara

  2. Här finns också en frys som behöver frostas av. Måste göras innan jul… Suck!

    Ha en fin fjärde advent!

    Kommentar av Znogge | december 20, 2009 | Svara

    • Halv tvåi natt var jag klar med allt mankemang…men nu är den klart och städat! Bara källarfrysen kvar…det innebär mera kokning av lingonsylt! 🙂
      Ha en fin fjärde advent !! kram

      Kommentar av Moniqa | december 20, 2009 | Svara

  3. Visst är det kallt; riktig julstämning!

    God Jul till dig och de dina.

    Kram!

    Kommentar av madonnan | december 22, 2009 | Svara


Kommentera

