Lightyliving

Live now when you are alive

Luciamorgon i solsken

Ja den var faktiskt framme..solen! Minus 7 grader ute och frostigt på träden. Jättevackert! men nu så har det mulnat på.

Skulle ha varit till mitt barnbarn och hälsat på idag men talade med min son på telefon och de var superförkylda och lillen hade feber så det blir till att hålla sig hemma för mig. Ska dock få lite kort på den lille när han var på Lussefirande på öppna förskolan..var väl där han blev smittad? Längtar längtar efter den lille goingen.

Bakade saffransbröd i går. Både en sats glutenfri som svärdottern ska få och så ”vanliga” som vi andra äter. De fick åka in i frysen nu när det inte blev av att åka till dom.

Jag har ju varit förkyld redigt ordentligt 4 gånger sen i somras och nu har jag hållt mig frisk i några veckor så det vore dumt att utsätta sig för de ilskna virusen som de små har. Skulle vara fint att vara frisk i jul för en gångs skull.

Strax ska jag hämta min mor och vi ska åka till pappas grav och tända ljus. Det är 12 år sen han gick bort men känns så nyss ändå. Lilla pappsen..saknar dig så. Du skulle fylla 84 år om du levt.

Nehepp..nu ska jag skynda vidare i göromålen för att sen ha en lite lugnare eftermiddag.
Må väl och hoppas allt blir precis som ni vill! 🙂  kram

december 13, 2009 - Posted by | Barn | ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

