Lightyliving

Live now when you are alive

Måndag och grådisregn

Helgen blev lite intensiv och bra var det för att komma ifrån alla sorgliga känslor lite grann och få distans. En resa till Stockholm var inplanerad redan och jag och yngste sonen åkte dit på fredag lunch med buss. Gobybus är faktiskt himla smidigt härifrån Karlskoga. Ska man åka tåg måste man antingen dra till Örebro, Degerfors eller Laxå först. Det går ju oftast bussar dit också men restiden blir inte kortare än med direktbuss. Det enda är väl att tåget är lite bekvämare när man kan röra sig på ett annat vis.

Vi bodde hos min mellanson över natt och på fredagskvällen gick jag och yngsten på bio och såg filmen 2012, det var en redigt ljudeffektfull film. Och många andra effekter också. Sonen klagade att jag skrek högt ibland..men det märkte inte jag i larmet?? haha.. ja..men jag lever mig så in i det jag ser så det var nog inte så konstigt. Tyckte nog det blev lite väl mycket av katastrofandet med de stora haven som vällde in över alla länder… men tanken är ju god..att vi ska förstå vad som verkligen kan hända.

På lördan var yngsten med sin bror och talade med en som har en smedja och efter nyår ska han börja jobba där med svetsarbeten. Äntligen får jag väl säga…att det är hans tur att komma igång efter många turer med arbetslöshet.

Vi tog eftermiddagsbussen hem och var hemma vid 18-tiden då min bror hämtade oss vid busstationen. Skönt att komma hem igen och lilla Shirley var alldeles utom sig av glädje att få mattes kramar och kel. hihi..den lilla godingen!

På söndagen bar jag in lite ved och då var Shirley med och hon gick omkring och luktade och nosade efter sin syster. Först var hon vid graven en lång stund sen gick hon till altanen och luktade där hon legat och tryckt. Plötsligt stannar hon upp och stirrar rakt bort mot graven med stora ögon…alldeles stilla och som hela världen stannade kändes det som. Jag fick ståpäls på ryggen och jag vände mig om för det kändes som om hon såg Bassey… och det kanske hon gjorde? Verkade precis som om det gick upp något för henne..sen gick hon bort till graven igen ett varv..och så var det över det ögonblicket.

Hon har nosat lite inne också och letat och velat in i skåp. Men idag verkar det ha lugnat ner sig och hon ägnar mer tid åt sig själv och mig. Äter ordentligt. SKönt!

Annars så var jag duktig på söndagen och gick både långpromenad med stavarna på förmiddan och var på gymmet på eftermiddagen. Har gjort yoga idag för att mjuka upp. 🙂

Nu ska jag iväg till jobbet. Enhetsmöte först sen några massager. Lagom början på veckan. Sonen har fullt upp nu med att hitta nånstans att bo, blir väl nödlösning första tiden i broderns lägenhet men den är ju i princip bara för en person. Sen är det väl en hel del andra grejor som ska lösas med det ekonomiska och annat.

Ha en bra måndag och var rädda om er!  *kraam*

december 7, 2009 - Posted by | Barn, beräkningar, children, Familj, inspiration, massage, nordic walking, planering, positiv, Skönhet och Hälsa, stavgång, stress, Stroke, yoga må bra | , ,

1 kommentar »

  1. Så skönt att det ordnat sig för sonen med jobb. När det gäller djur så förstår de ibland mer än vad vi tror…

    Kram!

    Kommentar av Znogge | december 7, 2009 | Svara


Kommentera

