Lightyliving

Live now when you are alive

Ledsen och saknar min kisse Bassey

Igår när jag kom hem från jobbet hade min en katt Bassey precis blivit påkörd. Min son stod utanför huset och jag förstod direkt att nåt hänt. Hon hade sprungit in under altangolvet och lät så ynklig. När jag såg hennes ögon förstod jag direkt att det här nog skulle sluta illa.  Sonen lyckades få upp brädan över där hon låg och tryckte och jag tog upp henne och sprang in. Fick in henne i transportburen och iväg till veterinären som tog emot genast och kunde konstatera att hon hade stora inre blödningar och blev allt svagare. Hon orkade inte ens jama men när jag höll omkring henne och smekte henne så spann hon…precis som hon var nöjd att nu…fick hon hjälp och matte var nära. Hon somnade stilla i min famn av sprutan och så var det över….min älskade lakritstass finns inte mer!!! Fy vad jag är lessen …  hjärtat blöder…

december 4, 2009 - Posted by | cats, Familj, Simple life, Skönhet och Hälsa |

6 kommentarer »

  1. Usch ja, bilar och mycket annat är en ständig skräck när man är kattägare. Beklagar sorgen, en tröst du kan ha är det goda liv du gett henne fram till en olycka du inte kunnat undvika utan att ha henne instängd

    Kommentar av matsibengtsson | december 4, 2009 | Svara

  2. Fy så trist… 😦
    (((((((((kramar))))))

    Kommentar av ninnibeth | december 4, 2009 | Svara

  3. Åh så väldigt tråkigt att höra. Förstår att det är tungt och att ni saknar henne.

    Men på något vis var det tur att du kom just då, att sonen fick upp plankan och att hon kände sig så trygg.

    Kram!

    Kommentar av Znogge | december 4, 2009 | Svara

  4. usch va hemskt. Var inne med Vovve hos veterinären för någon månad sedan och mannen framför mig hade upplevt samma sak som du. Lät absurt när han sedan fick räkningen för veterinären, men det var ju logiskt egentligen.

    Kommentar av pantheraleo | december 5, 2009 | Svara

    • Ja..visst… men jag är så glad att de fanns där och kunde ta emot akut..och den lilla fick sluta i lugn och ro. :-/

      Kommentar av Moniqa | december 5, 2009 | Svara

  5. Neej, vad sorgligt !
    Nu är kissen med sina kompisar i katthimmelen!
    Många kramar kommer till dig här!
    Lotten

    Kommentar av Lotten | december 6, 2009 | Svara


Kommentera

