Lightyliving

Live now when you are alive

Sista måndagen i november

Och idag är det Anders och är det slaskväder ska det ju blir ”braskväder” till jul. Det får vi allt se det!! Men kan ju alltid hoppas att det åtminstone är lite frostigt.

I helgen har vi haft mysigt och käkat gott, handlat lite grejor, promenerat. Älsklingens söner var här och den äldste hjälpte till med matlagningen även om  hans far gärna vill vara lite motsträvig och göra allt själv. Fattar inte varför karlar ska vara så? Kan själv?!?!? hehe.. eller vad är det? förbesvärligt om nån är med bredvid? Han fick i alla fall höra ett och annat av sin son och det är nog bra för det är nog lätt att glömma bort att barnen blivit vuxna…

Lördagens gourmetmat till kvällen var oxfilé och potatisgratäng och salladmix. Lite ädelost och pepparkaka som efterrätt.

Skjutsade grabbarna och maken till tåget i Laxå på söndagsförmiddagen och sen åkte jag hem en sväng innan jag drog till Örebro och äldste sonen med familj. Vi gick ut på långpromenad i grådiset och besökte Wadköping där en massa härliga hantverkare sålde sina alster. det doftade  gott från grillar och glöggstånd.

Jg köpte en fantastiskt härlig hemstickad sjal, som kostade 400 efter lite prutande. Så himla underbart skön.

Efter promenixen så drack vi glögg och åt pepparkakor med ädelost….alltid lika gott och särskilt efter att ha varit ute i det råkalla vädret. Jag lekte med Noa och han vill hoppa hela tiden när jag har honom i knäet…. så jag får hålla i honom i överkroppen och så tar han spjärn mot mina lår…och skuttar och skuttar. Känner att jag har träningsvärk i hela bröstkorgen idag….7 kilo känns efter en stund…hihi…men han är så himla go och glad så vad gör maninte för en sån goding!   Tänk att jag har ett sånt gudomligt litet barnbarn. hihi.

Sen åkte jag hemåt i en tät dimma som sen lättade när jag kom till Kilsbergen och här i stan var det ingen alls. Kvällen blev lugn och jag åt resten av gourmetmaten och myste med kissarna. Satte upp en stjärngardin som lyste fint i stora fönstret i köket. Hoppas nu bara att kissarna inte vill leka med den hmmm  hehe.

Idag jobbar jag eftermiddag och tur det för jag har sovit väldans ojämnt inatt…vaknat flera gånger… segt idag. Älsklingen sms:ade att det är frost i Glasgow och kallt men hellre det än det här blaskvädret. 

Men ändå…. önskar jag att alla får en bra och fin dag! *kram*

 

november 30, 2009 - Posted by | Barn, Familj, Skönhet och Hälsa | , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

