Lightyliving

Live now when you are alive

Handla toapapper kan bli besvärligt

Ja, jag åkte till Netto som öppnat på nya köpcentret här på Skolgärdet och gick runt och kollade lite på allt möjligt. Var dit för att i första hand köpa toapapper men tänkte att jag tar den balen när jag går mot kassan.  Och så var jag då klar och tog en stor bal som låg under skylten med toapapper 69kr/bal…och så klart gick den sönder i ena sidan så jag fick vända den åt fel håll vid kassan. Kassörskan stönade lite och försökte vända på den men nej…så hon fick läsa av koden. Precis när jag skulle trycka ok för köpet  såfrågar hon om det är nåt mer jag ska ha… nej säger jag ochtrycker… och då säger hon : du vet väl att det är hushållspapper det här??  VA??? näe… och det är det… och eftersom jag tryckt på ok blev det ett väldigt trassel för att få tillbaka köpet.. och ändra.. och en man i överrock la sig i ochtalade om för henne hur hon skulle göra och hon blev ännu mer nervös och irriterad… och då kände jag bara ett stoiskt lugn lägga sig över mig… så ja Moniqa…lugn och fin… kassörskan råkade kasta det gamla kvittot i papperskorgen och fick gröpa i den och leta..men hittade det…och sen ett returkvitto som jag fyllde i oläsligt för jag har svårt att skriva i den ställningen med min högerhand…och ja… haha…allt var så himla knäppt…. men så tog den där mannen balen och gick tillbaka med och då insåg jag att antingen var  han nån sorts kontrollant eller jobbade där.. och jag följde efter för att hämta den ”riktiga” balen….men hittade ingen…och då sa han att DE LIGGER UTANFÖR där… men jävelberg..va lätt att hitta dom då när skylten är inne i affären???

Jaja…. det ordnade upp sig till slut…men jag tänkte på den stackars kassörskan som satt där ensam med en jättelång kö och hur hon tänkte om mig och mitt vimsande först där och snabbhet att trycka ok….  men jag undrar också varför i hela friden det inte stod på den skylten för det papperet att det var utanför?? Det stod visserligen en skylt där ute… men där var ju inte jag?!

Träffad en arbetskamrat senare vid Leklådan som stod med sin dotter som slog in en present. Vi pratade lite om hur virriga vi blivit och vi är inte ensamma…. är nog nåt sorts virrvirus i luften? För åldern kan det väl inte vara??

Ha en skön kväll och nu har jag i alla fall en stooor bal toapapper hemma!! 😉

november 17, 2009 - Posted by | alternativ, Skönhet och Hälsa, Stroke |

3 kommentarer »

  1. Klart att det inte är åldern! Nej, säkert någon lättare virus som går just nu.

    Så fin bild i din header!

    Kram

    Kommentar av Znogge | november 17, 2009 | Svara

    • Det är vår lilla ”sprängstensdamm” ovanför huset… som bilden är tagen på. En salamander har bott där några år… brukar få fylla på lite regnvatten på sommaren när det är torka…åt grodynglen.. 🙂

      Kommentar av moniqas | november 17, 2009 | Svara

  2. Så nu kommer du att torka dig med andakt? 😉

    Jag blir bara trotsig & uppmuntrande när allt går fel sådär; varför slösa irritation på sån’t man inte kan göra nå’t åt?! 🙂

    Kommentar av ninnibeth | november 18, 2009 | Svara


Kommentera

