Lightyliving

Live now when you are alive

Vi har en rolig bok som jag brukar bara slå upp i…

och i dag hamnade jag på en sida med Goldwynismer efter Samuel Goldwyn som är G:et i filmbolaget MGM.

Han sa många lustiga saker som sen bevarats och fått sitt namn efter honom. Sen då även när nån annan säger en sak som har samma typ av lustighet.

Ett urval som jag tycker är lite kuliga

När jag vill höra din åsikt berättar jag den för dig.

Hädanefter håller du käften när du pratar med mig.

Prata inte med mig när jag avbryter.

Du har delvis hundra procent rätt.

Boken detta är hämtat ur heter ”Töntar & Tabbar  Dumt sagt och gjort under tusen år”, av Ulf Ivar Nilsson.

november 15, 2009 - Posted by | inspiration, Skönhet och Hälsa, Stroke, tänkvärt | , , , ,

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

