Lightyliving

Live now when you are alive

Geléhallon visa sockerärtor

Ja, visst är det gott nån gång att äta det, men inte fasen om jag måste motionera en halvtimme för S J U  stycken!!!

Det är lika mycket sockerenergi i sju geléhallon som i  400 gram sockerärtor!!! Alltså man kan nästan äta ett halvt kilo ärtor för att komma upp i godisnivån!!

Sabla tur att jag älskar sockerärtor. Brukar ha en liten låda i kylskåpet som jag tar och knaprar på när jag blir sugen på nåt. Var alltså inte så dum idé!!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article6104528.ab

 

november 15, 2009 - Posted by | alternativ, beräkningar, energy, inspiration | ,

5 kommentarer »

  1. Tack för besöket på min blogg
    Gelehallon äter jag inte, nej inte godis alls faktiskt slutade för flera månader sedan med det
    Ha en fin söndag

    Kommentar av ingmarie | november 15, 2009 | Svara

    • ja..det är bra…sånt skräp kan de få kasta bort! 🙂

      Kommentar av moniqas | november 15, 2009 | Svara

  2. Tyvärr är jag en riktig godisråtta. Periodvis blir det alldeles för mycket =/

    Kommentar av Bumsan | november 15, 2009 | Svara

  3. Ah, finns ingen anledning att jaga upp sig! Ser man till en diet som eftersträvar lågt fettintag är geléhallon det enda godis man kan äta. Rena hälsokosten faktiskt!

    Kommentar av Znogge | november 15, 2009 | Svara

    • lågt fettintag? vad är det för konstig diet?? hahaha

      Kommentar av moniqas | november 15, 2009 | Svara


Kommentera

